آفتاب

مایکروسافت در سال آینده دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی نخواهد کرد!

مایکروسافت در سال آینده دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی نخواهد کرد!

مایکروسافت خبرهای عجیبی برای سال 2019 مبنی بر این که این شرکت از سال آینده دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی نخواهد کرد منتشر کرده است.

به گزارش آفتاب از 14 ژانویه سال 2020  یعنی دقیقا یک سال دیگر، شرکت مایکروسافت دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی نخواهد کرد. معنی این موضوع این است که دیگر به روزرسانی امنیتی یا موارد دیگر برای این ویندوز عرضه نخواهد شد.
اظهارات مدیر ارشد مایکروسافت 365
آقای برد اندرسون مدیر ارشد در مایکروسافت 365 در وبلاگ خود اعلام کرد: « تغییرات و ارتقا در دنیای تکنولوژی همیشه وجود خواهد داشت و هیچ زمانی بهتر از زمان حال برای ارتقا سیستم خود به فضایی بهتر با مایکروسافت 365 نخواهد بود.»
البته گفته شده که شرکت مایکروسافت برای ارگان هایی که هزینه ی پشتیبانی از این ویندوز را پرداخت کنند به صورت اختصاصی بسته های امنیتی ارائه خواهد کرد ولی این موضوع برای کاربران عادی امکان پذیر نخواهد بود.
جانشینی ویندوز 10 به جای ویندوز 7
ویندوز 7  در سال 2009 به بازار عرضه شد و هنوز هم یکی از پر استفاده ترین سیستم عامل در بین کاربران ویندوز 7 است. ویندوز 10 در پایان سال 2018 بود که توانست بر ویندوز 7 غلبه کند و رتبه ی اول محبوب ترین سیستم عامل را به خود اختصاص داد. بر اساس گزارش های ارسال شده ما متوجه شدیم که از بین تمام سیستم های موجود حدود 39.2 درصد از ویندوز 10 روی سیستم های خود بهره می برند در حالی که 36.9 درصد آنها هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنند.

تصمیمات اساسی شرکت مایکروسافت
در سال 2012 این غول تکنولوژی تصمیم گرفته که به مدت 5 سال دیگر از سیستم عامل ویندوز 7 پشتیبانی کند و سرویس دهی به کاربران خود را افزایش دهد. شکی نیست که شرکت مایکروسافت تصمیم دارد تا بهترین کیفیت را در تمام محصولات خود اعمال کند و شاید این تصمیم از نظر این شرکت منطقی و به جا بوده باشد. شاید این تصمیم برای خیلی از کاربران کمی تند و ناخردانه به نظر برسد ولی به هر حال هدف این شرکت این است که کاربران ویندوز خود را ارتقا دهند و از سیستم جدیدتر استفاده کنند.
باید دید که در نهایت این تصمیم با چه واکنشی از سوی کاربران همراه خواهد بود، همه این مسائل را زمان به ما نشان خواهد داد. البته باید به این موضوع اشاره کنیم با ارائه به روزرسانی ویندوز 10 این سیستم با مشکلات زیادی مواجه شد و خیلی از کاربران هم از استفاده از این سیستم منصرف شدند ولی باید دید که شرکت مایکروسافت می تواند نگاه کاربران را دوباره به این سیستم عامل مثبت کند یا خیر.
منبع: کالاسودا

کد N2062788

وبگردی