آفتاب
اخبار کوتاه از کانون

دست به دست بازتولید شد

دست به دست بازتولید شد

تهران-ایرنا-سرگرمی مهارتی «دست به دست» که چندی پیش از سوی مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به منظور تقویت مهارت های حرکتی در مرحله پیش‌تولید قرار گرفته بود، اکنون بازتولید شد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این سرگرمی مهارتی مناسب مخاطبان بالای 5 سال علاوه بر افزایش سرعت عمل و ایجاد تمرکز مخاطبان، مهارت‌های حرکتی آنان را نیز تقویت می‌کند.
بر این اساس، هماهنگی‌ میان چشم، دست و مهارت‌های حرکتی دست‌ها از دیگر کاربردهای این سرگرمی است.«دست به دست» که با شمارگان 10هزار عدد وارد بازار شده است، نخستین بار در تیراژ 20هزار نسخه به دست کودکان رسیده بود.
این سرگرمی از چهار قطعه نیم دایره و یک تو‍پ کوچک تشکیل شده است که با اتصال قطعات، کودکان می‌بایست حرکت توپ بر روی ریل را هدایت کنند. چنین امری سبب تقویت حوصله و پشتکار در این مخاطبان می شود.
بر اساس این خبر، این محصول با شماره هولوگرام 92/0211343/13 تولید شده و مخاطبان می‌توانند با ارسال شماره هولوگرام به سامانه پیام کوتاه شورای نظارت بر اسباب‌بازی به شماره‌ی 300074010 اطلاعات مرتبط با این سرگرمی را مطالعه کنند. بر اساس مصوبه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سال 1391 تمامی تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌ها می‌بایست با الصاق هولوگرام به محصول خود امکان دسترسی خانواده‌ها به شناسنامه آن سرگرمی را فراهم آورند.

**«خواهرم پرنده شد» بار دیگر به دست کودکان رسید
به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجموعه شعر «خواهرم پرنده شد» برای کودکان غزه که به کوشش بابک نیک‌طلب جمع‌آوری و منتشر شده بود بار دیگرباز نشر و به دست کودکان ایرانی رسید.
این اثر مشتمل بر 12 قطعه شعر است و از دیدگاه کودکان جنگ و یا با تمرکز بر نگرش آن‌ها سروده و منتشر شده است.
در این کتاب که 30 صفحه دارد و مناسب گروه سنی 7 تا 9 سال است اشعاری از رودابه حمزه‌ای، محمود پوروهاب، منیره هاشمی، حامد محقق، غلامرضا بکتاش و... را می‌خوانیم.
گفتنی است تصویرگری این کتاب را حدیثه قربان و عاطفه ملکی‌جو بر عهده داشته‌اند.

**کانون درگذشت حسین محب اهری را تسلیت گفت
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، خانواده‌ بزرگ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز درگذشت حسین محب‌اهری را به جامعه‌ هنری، فعالان عرصه تئاتر و بازماندگان این هنرمند تسلیت گفت.
بر اساس این گزارش، حسین محب‌اهری، هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما بامداد روز چهارشنبه 26 دی، دارفانی را در حالی وداع گفت که یاد و نام و مهربانی‌هایش همیشه در خاطر هنرمندان و کودکان و نوجوانان ایران باقی خواهد ماند.
محب‌اهری حدود 5 ماه پیش میهمان مرکز شماره 37 کانون تهران بود و درحالی که بیماری سرطان تن نحیف‌اش را سخت آزرده بود، با همان روحیه شاد و مهربانی مثال‌زدنی در جمع کودکان ونوجوانان عضو این مرکز حاضر شد و به آن‌ها توصیه کرد از فرصت‌های حضور در مراکز کانون برای پرورش خلاقیت و رشد هنری خود استفاده کنند.
او که در سال‌های اخیر بازی در دو نمایش مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کارگردانی مریم کاظمی به نام‌های «خاله‌ مرجان و خروس» و «کلوچه دارچینی» را در کارنامه پربار هنری خود ثبت کرده بود در همان آیین از بچه‌ها ‌خواست که بامطالعه، به رشد فکری برسند و راهشان را برای آینده پیدا کنند.
این هنرمند با سابقه همواره برای فعالیت‌های هنری که با محوریت کودکان و نوجوانان انجام می‌شد، اهمیت فراوانی قایل بود و از اجرای تئاترهای کودک احساس خوشحالی می‌کرد و بچه‌ها را مورد تشویق قرار می‌داد.
گفتنی است چند روز پیش برخی هنرمندان عرصه تئاتر و مسئولان کانون پرورش فکری ضمن عیادت از این هنرمند خاطره‌های این هنرمند از حضور در تئاتر کانون را مرور کردند.
علمی*9294*1440
کد N2062735

وبگردی