آفتاب

تحریم‌ها را از پیش رو بر می‌داریم

تحریم‌ها را از پیش رو بر می‌داریم

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تحریم‌ها مشکلاتی را برای ما به وجود آورد اما ما می‌خواهیم با حضور فعالان بخش خصوصی و فعالیت آن‌ها این مشکلات را از پیش رو برداشته و حل کنیم.

به گزارش ایسنا، عباس کشاورز در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه سم کود و نهاده‌های کشاورزی که در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرداری تهران در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، اظهار کرد: در این رابطه تاکنون جلسات متعددی برگزار شده واز این به بعد نیز برگزار می‌شود و از فعالان بخش خصوصی می‌خواهم که مشکلاتشان را بدون محدودیت و معذوریت مطرح کنند، چراکه ما مسوولان وظیفه داریم تا حد ممکن این مشکلات را حل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بحثی در این جلسه درباره کیفیت کودهای کشاورزی مطرح شد که به سال ۱۳۹۲ و دولت گذشته مربوط بود که نه تنها با  متخلفان برخورد کردیم، بلکه آن مشکل را هم حل کردیم اما امروز از نظر کیفیت کود مشکلی نداریم و همه تولیدکنندگان و واردکنندگان باید اگر نقضی وجود دارد، آن را مطرح کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بیش از ۹۰۰۰ برند کودی، ثبت و ارزیابی شده است و با وجود مشکلات ناشی از تحریم در زمینه آفت‌کش‌ها، شرایط نسبتا راضی‌کننده‌ای داریم و مشکلات درونی و تجاری آن را توانسته‌ایم تا حدود بسیاری برطرف کنیم.

چراکه به گواه آمارهای واردات بخش خصوصی و دولتی، تاکنون در حدود سال گذشته واردات انجام دادند و وضعیت بذر هم قابل قبول است. اما از همه فعالان بخش خصوصی می‌خواهم که بیش از گذشته تلاش کند تا مشکلات را حل کنیم.

کشاورز تصریح کرد: در هیچ شرایطی حتی در جنگ‌های رسمی، کسی نمی‌تواند غذا را تحریم کند و اگرچه سختی‌های بسیاری در این راه وجود دارد اما باور کنید مشکلات در این زمینه حل می‌شود و در برخی موارد به خودتان این مساله ثابت شده است. اما باید یاد بگیریم به‌جای خشونت و تندی، مشکلات را در فضای تعاملی و در گفت‌وگوی برابر بین بخش خصوصی و دولتی پیگیری و حل کنیم.

وی با تاکید بر این که هیچ نگرانی نباید برای بخش کشاورزی و کشاورزان به وجود آید گفت: اگرچه اکنون معضل و مشکل خاصی در بخش کشاورزی برای تامین نیازها وجود ندارد اما تحرکات و رفتارهای بی‌منطق ترامپ همچنان ادامه دارد و بنابراین باید تلاشمان را بیش‌تر کنیم که هیچ کشاورزی کوچک‌ترین نگرانی نداشته باشند.

وی گفت: اگرچه درحال حاضر مشکل خاصی وجود  ندارد اما از همه می‌خواهیم تا به نوعی عمل کنند که در زمینه نهاده‌های بخش کشاورزی انبارهای کشور  تا یک سال پر باشد و ذخیره برای یک سال آینده هم داشته باشیم. در شرایط کنونی و با توجه به کمک‌ها و تعاملات اروپایی‌ها دور از ذهن نیست و از همه فعالان بخش خصوصی می‌خواهیم که در صورت نیاز به کمک بخش دولتی مسائلشان را با ما مطرح کنند.

انتهای پیام

کد N2061948

وبگردی