آفتاب

لزوم تخصیص عوارض تردد حمل و نقل به محیط زیست

لزوم تخصیص عوارض تردد حمل و نقل به محیط زیست

یک عضو شواری اسلامی شهر تهران بر لزوم تخصیص عوارض تردد حمل و نقل به محیط زیست تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم‌نوری در جلسه فوق العاده شورای اسلامی تهران که به بررسی برنامه پنج ساله سوم اختصاص پیدا کرده بود در خصوص تبصره یک بند 6 ماده 57 این برنامه، که سالاری یکی از اعضای شورا پیشنهاد حذف آن را داده بود گفت: این تبصره عنوان می‌کند افزایش سهم پیاده و دوچرخه از سفرهای درون شهری ، اجرای طرح دوچرخه اشتراکی، احداث پیاده رو و مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در معابر مستعد شهری و 50 درصد منابع حاصل از عوارض تردد خودرو در مناطق مرکزی شهر پس از کسر عوارض حمل ونقل ریلی به اهداف بندهای یک تا 6 این ماده در موضوع ارائه کمک‌های فنی و اعتباری اختصاص پیدا کند.

وی در مخالفت با حذف این تبصره که یکی از اعضا پیشنهاد کرد این تبصره حذف شود، تصریح کرد: عوراضی که از تردد خوردوها اخذ می‌شود باید مستقیما در محیط زیست هزینه شود زیرا همه ضرر و زیان آن متوجه محیط زیست است.

در ادامه پورسید آقایی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران نیز گفت: در بودجه سال 1397 پیش بینی شده 180 هزار میلیارد تومان از بودجه شهر تهران صرف کمک‌های فنی و اعتباری محیط زیست شود اما چون شهرداری مشکل مالی دارد این موضوع اولویتش نبوده وتحقق بودجه آن صفر است .

وی افزود: در این بند مقداری از عوراض به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند و درعین حال وقتی صندوق توسعه محیط زیست ایجاد شد همین بند را در بودجه این صندوق می آوریم.

به گزارش ایسنا، در نهایت با پیشنهاد محمد علیخانی عضو دیگر شورای تهران برای افزودن "عبارت از تخصیص صندوق توسعه فضای سبز عوارض حمل ونقلی به محیط زیست داده شود"، نهایتا محمد سالاری پیشنهاد خود را در خصوص حذف تبصره یک بند 6 ماده 57 پس گرفت و این تبصره در ماده 57 با تغییر به تصویب اعضای شواری شهر تهران رسید.

انتهای پیام

خبرنگار: سید میثاق اختر/ دبیر خبر: منیره کربلایی

کد N2061851

وبگردی