آفتاب
صالحی امیری:

جانشین دبیرکل هنوز مشخص نیست/ تایید اعضای مجمع را نیاز داشتیم

جانشین دبیرکل هنوز مشخص نیست/ تایید اعضای مجمع را نیاز داشتیم

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به تغییراتی که در اساسنامه این کمیته صورت گرفته است گفت: هنوز برای انتخاب جانشین دبیرکل با کسی صحبتی نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری در آغاز مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به ٦٣ عضو این مجمع گفت: یک سال از حضور هیات اجرایی فعلی گذشته و سعی کردم طی این مدت پاسخ اعتمادی که شما به من کرده بودید را با اعتماد بدهم.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه همه باید از حاشیه ها دوری کنند گفت: حاشیه یعنی تخریب و انگ زنی و شایعه پردازی و در یک جمله سقوط از ارتفاع و بلندی.

وی ادامه داد: امروز که کنار شما هستم افتخار می کنم عضوی از جامعه ورزش هستم. در این مدت سعی کردیم منیت ها را کنار گذاشته و ما شویم.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ما یعنی ملت، یعنی مردم، یعنی ایران و ارزش ایرانی اسلامی، خاطرنشان کرد: از نگاه فردگرایی دور شده ایم. ما در همه تلخی ها شریک هستیم.

وی تصریح کرد: در این نگاه موفقیت وزارت ورزش و وزیر یعنی موفقیت ما، موفقیت و پیروزی هر تیمی یعنی موفقیت ما. در صورتیکه ما جای من را بگیرد، همگان احساس امنیت می کنند و کار باعث آبرو می شود. طی یکسال گذشته تلاش مان این بود این نگاه را در کمیته داشته باشیم و همواره کنار وزارت باشیم نه مقابل آن.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه چنین نگاهی نسبت به فدراسیون ها هم وجود داشت، خاطرنشان کرد: با همین گفتمان نشست های ستاد عالی را هم برگزار می کنیم وقتی کنار هم هستیم احساس امنیت وجود دارد وقتی از دموکراسی دور شویم ناخودآگاه به متن توجه بیشتری می کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: اولین اقدانی که در سرلوحه کارمان قرار گرفت ایجاد انسجام در ارکان چهارگانه زیر چتر حمایتی وزارت بود. اقدام دیگر فعالیت حداکثری در دیپلماسی ورزش بود. بیش از ٣٠ ملاقات با مقامات جهانی داشتیم، توجه جدی به حوزه آموزش و سنجش داشتیم و سعی کردیم از ظرفیت های آکادمی حداکثر استفاده را  داشته باشیم ضمن اینکه به ظرفیت ورزش بانوان هم توجه بیشتری داشتیم.

وی با اشاره به شفاف سازی و توجه به آن گفت: امیدواریم سال پیش رو را با کارنامه  بهتر و مسیر شفاف تر طی کنیم. این ممکن نیست مگر با کمک و حمایت شما، از تک تک شما به خاطر حمایت هایی که طی یک سال گذشته داشتید تشکر می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدرضا صالحی امیری همچنین بعد از پایان این مجمع در جمع خبرنگاران به مواردی اشاره کرد.

چهار ضلعی و نقشه راه
رئیس کمیته ملی المپیک در مورد برنامه های تدوین شده برای این کمیته گفت: ما نقشه راهی تعیین کردیم تا از این پس بر اساس استراتژی حرکت کنیم. در این برنامه با همکاری و تعامل چهارضلعی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک ، فدراسیون های ورزشی و رسانه ها کار را جلو می‌بریم.  ما باور داریم که رسانه رکن ورزش ایران است و از همه رسانه ها برای حمایت ها و همکاری ها تشکر می کنم.

وضعیت فدراسیون های المپیکی بررسی می شود
وی در مورد ارزیابی از وضعیت فدراسیون های المپیک گفت: کارشناسان ما ظرفیت های فدراسیون های المپیکی را بررسی می کنند و ستاد عالی با ریاست وزیر ورزش و جوانان تشکیل می شود تا ببینیم چه اقداماتی برای کسب سهمیه المپیک لازم است. این چیزی که امروز به ورزشکاران ما در جام ملتهای آسیا انگیزه می دهد دعای خیر مردم و پشتیبانی رسانه هاست.

در مورد بودجه صحبت می کنیم
ان شاالله گفتگوی مستقلی برگزار خواهیم کرد تا راجع به بودجه کمیته ملی المپیک در آن صحبت کنم. دولت در مجموع حمایت بسیار خوبی از ورزش دارد. هفته پیش جلسه خوبی با مدیر کل دفتر برنامه ریزی و بودجه داشتیم که این جلسات ادامه دارد.

جانشین دبیرکل هنوز مشخص نیست
وی در خصوص دییر کل گفت: در فضای فعلی هدف گذاری ما راجع به اساسنامه بود و در شرایط فعلی شخصی تصمیم نگرفتیم و هرگاه ضرورتی احساس شود اقدام می کنیم. هیچ گونه تصمیم و مذاکره ای راحع به جایگزین دبیر کل نداشتیم.

فقط یک فدراسیون نظر داد!
صالحی امیری در مورد تغییرات ایجاد شده در اساسنامه گفت: ما از یک ماه قبل در جلسه روسای فدراسیون ها راجع به اساسنامه صحبت کردیم و مکتوب از روسای فدراسیون ها خواستیم تا نظرات خود را اعلام کنند. به جز یک مورد هیچ نظر دیگری اعلام نشد.   اخیرا در سفری که در کرواسی بودم از نحوه انتخاب اعضای هیات اجرایی پرسیدم که گفتند فقط رئیس انتخاب می شود و تنفیذ تیم کاری را خودش بر عهده می گیرد.

به رای مجمع نیاز داشتیم
وی در مورد تایید اصلاح اساسنامه گفت: به طور طبیعی بعد از مجمع کسب نظر Ioc و تایید نظر هیات دولت را برای اساسنامه نیاز داریم. به رای امروز مجمع برای این کار نیاز داشتیم. اساس اساسنامه ای که امروز از مجمع رای گرفت مورد مذاکره با IOC و دولت قرار می گیرد و این را به اطلاع رسانه ها می رسانیم.

کد N2061526

وبگردی