آفتاب
وزارت بهداشت:

خدمات سلامت روان به خانواده دانشجویان دانشگاه آزاد ارائه می شود

خدمات سلامت روان به خانواده دانشجویان دانشگاه آزاد ارائه می شود

تهران- ایرنا- معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از ارائه خدمات روانی، اجتماعی در حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد به دانشجویان و خانواده آنها خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت بهداشت، علی اسدی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: به دنبال حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات که متاسفانه منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از دانشجویان شد، تیم های سلامت روان از حوزه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با هماهنگی دفتر سلامت روان وزارت بهداشت در روز پس از حادثه برای بررسی و ارزیابی روانی دانشجویان به محل حادثه و بیمارستان هایی که مصدومان در آنجا بستری بودند، اعزام شدند.
وی گفت: در این حادثه علاوه بر از دست دادن 10 نفر از این دانشجویان بیش از 20 نفر نیز مجروح و زخمی شدند که این امر باعث افزایش شدت تنش و استرس مجروحان، خانواده ها و سایر دانشجویان شده بود.
وی گفت: به همین منظور حضور کارشناسان سلامت روان در بیمارستان های عرفان، نیایش و حضرت رسول اکرم (ص) و برقراری ارتباط با مصدومان و خانواده های آنها با هدف همدلی و ارائه کمک های اولیه روانشناختی از فردای روز حادثه انجام شد.
اسدی افزود: با توجه به شدت حادثه و واکنش های روانی مصدومان و خانواده ها ارائه کمک های اولیه روانشناختی به آنها یک ضرورت است که در این راستا اقداماتی صورت گرفته و مطابق برنامه ریزی انجام شده، این خدمات در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
چهارم دی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در محوطه این دانشگاه سقوط کرد و در این حادثه 10 نفر کشته و حدود 20 نفر مصدوم شدند.
اجتمام * 9482 * 3063
کد N2060747

وبگردی