آفتاب

اقوام گلستانی در استقبال از روحانی سنگ تمام گذاشتند

اقوام گلستانی در استقبال از روحانی سنگ تمام گذاشتند

گنبدکاووس - ایرنا - گروه های مردمی شیعه و اهل سنت شرق گلستان به ویژه مردم گنبدکاووس با حضور پرشور و گسترده خود در آیین سخنرانی رئیس جمهوری، نشان دادند مردمانی مهمان نوازند و در استقبال از کاروان دولت تدبیر و امید سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قشرهای مختلف مردم این دیار، صبح دوشنبه و از چند ساعت پیش از آغاز برنامه دیدار رییس جمهوری با مردم، مقابل ورودی های ورزشگاه تختی گنبدکاووس به انتظار نشستند.
امروز زنان و مردان از پیر و جوان و اقوام مختلف ساکن در نگارستان ایران زمین با لباس های رنگارنگ محلی و در دست داشتن پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی در اندازه های مختلف و همچنین پلاکاردهایی که روی آن نوشته های خیرمقدم گویی و مطالبات آنان درج شده بود، از رئیس دولت دوازدهم استقبال کردند.
خوشحالی و شادمانی مردم این دیار که برخی از آنان به صورت گروهی برای دیدار با دکتر حسن روحانی آمده بودند در چهره تک تک آنان دیده می شد و صحبت هایی که با یکدیگر و نیز با خبرنگاران داشتند، گویای این مطلب بود.
در حالی که هر لحظه به جمعیت افزوده می شد، ظرفیت چند هزار نفری ورزشگاه تختی گنبدکاووس خیلی زود پر شد و شمار چشمگیری از مردم نیز پشت درها و خیابان های اطراف آن منتظر شنیدن سخنان رئیس جمهوری از بلندگوهایی که دورتادور ورزشگاه تعبیه شده بود، ماندند.
تحویل نامه های مردمی به مکان های پیش بینی شده و نیز اجرای برنامه های هنری به ویژه موسیقی محلی از دیگر بخش های این آیین بود که شور و حال خاصی به جمعیت حاضر در ورزشگاه می داد.
به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی به همراه شماری از معاونان و وزیران دولت صبح امروز (دوشنبه) از طریق فرودگاه کلاله وارد گلستان شد؛ دیدار مردمی نخستین برنامه این سفر دو روزه بود که با حضور گسترده مردم در ورزشگاه تختی شهر گنبدکاووس برگزار شد.
در جریان سفر رییس جمهوری به گلستان برنامه ها و طرح های مرتبط با توسعه استان در حوزه های بهداشت و درمان، کشاورزی، حمل و نقل، مدیریت منابع آب، انرژی، گردشگری، محیط زیست، عمران شهری و روستایی، ورزش، آموزش عالی، آموزش و پرورش، صنایع و همچنین سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی پیگیری می شود.
دیدار با نخبگان و علمای اهل تسنن و تشیع، بهره برداری از پروژه های استانی، شرکت در شورای اداری استان گلستان و نشست خبری با رسانه ها از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری است.
دکتر روحانی پیش از این سال 93 به استان گلستان سفر کرده بود.
استان مرزی گلستان با یک میلیون و 870 هزار نفر جمعیت با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.
/3039/1860
کد N2060492

وبگردی