آفتاب
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران:

ما به نقش ایران در سازمان ملل افتخار می کنیم

ما به نقش ایران در سازمان ملل افتخار می کنیم

کرمانشاه - ایرنا- رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، نقش ایران در ترقی سازمان ملل را بی بدیل دانست و گفت: ما به نقش ایران در سازمان ملل می بالیم و مفتخر هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «ماریا دوتسنکو» روز دوشنبه در آئین گشایش نمایشگاه عکس همکاری سازمان ملل و ایران در کرمانشاه به اهمیت ملت و کشور ایران و جایگاه آنها در سازمان ملل اشاره کرد و افزود: ملت ایران همیشه به فکر ملت های دیگر بوده اند و ایرانیان مردمانی نوع دوست هستند.
وی به شعر مشهور فردوسی که بر سر درب سازمان ملل حک شده است نیز اشاره کرد و گفت: این شعر نماد نوع دوستی ایرانیان است.
دوتسنکو به صلح طلبی ایرانیان اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران نیز در سخنرانی خود در سازمان ملل به جهان عاری از خشونت و مبارزه با تروریسم اشاره کرد و این موضوع نشان می دهد که ایرانیان به دنبال صلح و اشتی با دنیا هستند.
وی به سفر روسای جمهوری ایران در سال های گذشته به سازمان ملل نیز اشاره کرد و افزود: ایده گفت و گوی تمدن ها نیز توسط یکی از روسای جمهور ایران در سازمان ملل مطرح شد.
رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران در ادامه سخنان خود از مسئولان استان کرمانشاه برای حمایت از برپایی نمایشگاه عکس همکاری سازمان ملل و ایران در کرمانشاه قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که این نمایشگاه بتواند برای مسئولان، دانشگاهیان و علاقمندان مفید باشد.
وی همچنین به دیدار خود با استاندار کرمانشاه و قدردانی به خاطر تلاش هایی که در زلزله سال گذشته انجام شده اشاره کرد و گفت: این مصیبت بزرگ را به خانواده های قربانیان و بازماندگان و مردم کرمانشاه تسلیت می گویم.
دوتسنکو اظهار داشت: استاندار کرمانشاه وضعیت مناطق زلزله زده را برایم تشریح کرد و خوشحالم که روند بازسازی به سرعت در حال انجام است و زندگی به این مناطق بازگشته است.
نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی و مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران روز دوشنبه در مجتمع شهید آوینی کرمانشاه گشایش یافت.
آیین گشایش این نمایشگاه با حضور ماریا دوتسنکو رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، محمد ابراهیم الهی تبار معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حج و زیارت، کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
در این نمایشگاه 66 قطعه عکس و اسناد مهمی به نمایش گذاشته می شود که هر یک می تواند برای پژوهشگران ایرانی علاقه مند به علوم سیاسی، روابط و حقوق بین الملل سودمند باشد.
مجموعه عکس ها و اسنادی که برای این نمایشگاه انتخاب شده مربوط به آرشیو مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران است.
در این نمایشگاه عکس هایی از حضور شخصیت‌های برجسته ایرانی هنگام تاسیس این سازمان جهانی، سفر هفت دبیرکل‌ سازمان ملل متحد به ایران و گزیده‌ای از طرح‌ های به اجرا در آمده این سازمان در ایران به نمایش گذاشته شده است.
3033/1354
کد N2060462

وبگردی