آفتاب

ترکمان: ملت ایران اخلاقی‌ترین انقلاب جهان را پایه‌گذاری کردند

ترکمان: ملت ایران اخلاقی‌ترین انقلاب جهان را پایه‌گذاری کردند

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با تاکید بر این مطلب که ما هزینه‌های زیادی را برای شکل‌گیری انقلاب اسلامی پرداخت کرده‌ایم و حفظ و حراست از دستاوردهای آن برهمه ما واجب است، گفت: در زمانی که هنوز حاکمیت در کشور تصویب نشده بود مردم اخلاق را رعایت کردند و اخلاقی‌ترین انقلاب جهان توسط مردم ایران پایه‌گذاری شد.

به گزارش ایسنا، ابوذر ابراهیمی ترکمان صبح امروز دوشنبه (24 دی‌ماه) در اجلاس «همبستگی معنوی ادیان برای سربلندی ایران» که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور ادیان و اندیشمندان جهان در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد،اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم. زمانی که انقلاب به وقوع پیوست اسلحه به دست مردم افتاد اما همان مردم اسلحه به دست در چارچوب اخلاق رفتار کردند و هیچ قتل و چپاولی رخ نداد. اسلحه برای حمایت از حریم ایران بود و در همان روزهایی که حاکمیت هنوز به ثبات نرسیده بود مردم اخلاق را رعایت کردند و اخلاقی‌ترین انقلاب جهان را پایه‌گذاری کردند.

وی ادامه داد: ما برای این انقلاب هزینه‌های بسیار زیاد پرداخت کردیم و وظیفه تمام ملت حفظ و حراست از این دستاوردهای بزرگ است. اگر خدایی ناکرده امروز غفلت کنیم در آینده پشیمان خواهیم شد. تمام پیروان ادیان در دستاوردهای انقلاب اسلامی سهیم بوده‌اند و هستند. این را از شهدایی که به انقلاب تقدیم کردند و همواره برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت داشتند می‌توان دید.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: ما انقلاب را ارزان به دست نیاوردیم. مقام معظم رهبری در طول سال‌هایی که زعامت کشور را در دست داشته‌اند همواره به خانواده‌های شهدای کلیمی، زرتشتی و یهودی ... توجه داشته‌اند. ممکن است سختی‌هایی وجود داشته باشد، اما وقتی مجموعه کلی نظام را نگاه می‌کنیم می‌بینیم رشد و پیشرفت‌های متعددی در همه زمینه‌ها داشته‌ایم.  ما پس از پیروزی انقلاب دستاوردهای کمی نداشته‌ایم. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت از آرمان‌های انقلاب هستیم.

ترکمان تاکید کرد: دشمن امروز تا حرف از دموکراسی می‌شود خود را پشت یک نقابی مخفی می‌کند. هرجا که ناامنی و جنگ در حال شکل‌گیری است رد پای دشمنانی را می‌بینیم که دم از دموکراسی می‌زنند. آنها در شعار دادن خوب عمل می‌کنند، اما به هیچ اصولی پایبند نیستند و در تمام کشورهای اسلامی حضور یافته‌اند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: در ایران امروز، یهودی و زرتشتی در کنار هم زندگی می‌کنند و در مجلس شورای اسلامی با هم نماینده می‌فرستند. گوهره دین یکی است و هر کسی هر اسمی که برای دین گذاشته است به معنی راه است. از جمله شریعت، طریقت و ... . همه این کلمات به معنی راه است. مسلمانان، یهودیان، زرتشتیان و ... همه باید یک راه را بروند و ما باید به ایرانی بودن خود افتخار کنیم. مقام معظم رهبری همواره نسبت به حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی تاکید داشته‌اند. در گذشته کجا بودیم و امروز کجا هستیم قبل از انقلاب برای درمان بیماران پزشک از کشورهای خارجی به ایران می‌آمد، اما امروز کشورهای خارجی برای درمان به ایران می‌آیند. اگر نقطه‌ضعف‌هایی وجود دارد نباید از کل موضوع غفلت کنیم باید در تمام زمینه‌ها خوبی‌ها را ببینیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اظهار کرد: نظام خلقت مثل عدد است. اگر یک بخشی از آن را برداریم عدد از بین می‌رود. ما با هر دین و مسلکی باید کنار هم باشیم. یکی از ویژگی‌های بارز خداوند رحمه‌اللعالمین بودن خداوند است که این رحمت الهی شامل تمام بندگان می‌شود. این نظام، نظام رحمت است و حمایت از آن برما واجب است. برای این‌که ما در این کشور نظام بزرگ شدیم و گندم این سرزمین را خورده‌ایم پس دفاع از آن بر همه ما واجب است. اگر اندکی سستی داشته باشیم دشمن از این سستی اندک ما بهره کمی نمی‌برد، بلکه یک شکاف عظیمی را برای بهره بردن ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

کد N2060372

وبگردی