آفتاب
قاسمی در نشست خبری:

برای پرتاب ماهواره معطل نظر دیگران نخواهیم بود

برای پرتاب ماهواره معطل نظر دیگران نخواهیم بود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اشاره به بدعهدی یکی از کشورهای اروپایی گفت: ایران منتظر کسی نمی‌ماند و با استفاده از دانش بومی خود مسیر پیشرفت را دنبال می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در نشست خبری هفتگی خود، پیرامون برخی اظهارات در خصوص برنامه فضایی ایران، گفت: اظهارات آقای پمپئو اشتباه است، جمهوری اسلامی ایران حق استفاده از همه تکنولوژی‌های موجود را برای پیشرفت دارد و در این مسیر در انتظار نظر و خواست دیگران نخواهد بود.

وی گفت: با یک کشور اروپایی تفاهم نامه‌ای داشتیم ولی آن کشور به تعهدات خودش عمل نکرد، ولی ایران، منتظر کسی نمی‌ماند و با استفاده از دانش بومی خود مسیر پیشرفت را دنبال می‌کند و امروز هم موفقیت‌های بسیاری را در حوزه فضایی به دست آوردیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه، این موضوع منافاتی با قطعنامه ۲۲۳۱ ندارد و نقص کننده‌ این قطعنامه نیست، اظهارداشت: تلاش مذبوحانه برخی برای ایراد گرفتن از اقدامات فضایی ایران راه به جایی نمی برد.

قاسمی تاکید کرد: ما برای پیشرفت کشور، نیاز به این تکنولوژی داریم و امیدواریم که در مسیر صحیح خود طی طریق داشته باشیم.

وی در خصوص واکنش ایران به رفتارهای خصمانه اروپا، گفت: وزارت امور خارجه در قبال هر اقدام اشتباه و بیجا از سوی هر کشوری که باشد اقدامات لازم، سریع و سنجیده خود را انجام می‌دهد و تاکنون هم ای نطور بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:در زمان لازم در خصوص نوع اقدامات بعدی خبرهای لازم را  اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ادامه دارد ...

کد N2060199

وبگردی