آفتاب

نگاهی نو به برنامه ریزی شهرداری در برنامه پنج ساله سوم

نگاهی نو به برنامه ریزی شهرداری در برنامه پنج ساله سوم

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران با تاکید بر این که در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران نگاهی نو به شهرداری تهران وجود دارد، گفت: در تدوین این برنامه اصلاح ساختاری شهرداری تهران مدنظر قرار گرفته است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، سکینه اشرفی در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی برنامه پنج ساله سوم شهر تهران، اظهار کرد: باید از تمامی کارشناسانی که در تدوین این برنامه در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران و معاونت‌های و کارگروه‌های تخصصی در جهت بررسی و ارتقای برنامه پنج ساله سوم شهر تهران ما را همراهی کردند قدردانی کنم.

[p]وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به مواردی که شورای اسلامی شهر تهران به معاونت برنامه‌ریزی شهرداری تهران منتقل کرده بود و تاکیداتی که در جهت پیوستگی و هماهنگی این برنامه با اسناد بالادستی توسط شورای اسلامی شهر تهران شده بود ما نیز در جهت تطابق برنامه پنج ساله سوم با اسناد بالادستی حداکثر تلاش خود را انجام دادیم.

معاون برنامه‌ریزی شورای اسلامی شهر تهران ، ادامه‌ داد: 10 مضمون کلیدی توسط شورای اسلامی شهر تهران به عنوان اولویت‌های مدیریت شهری مورد تاکید قرار گرفته بود که در این برنامه نیز این اولویت‌ها به طور ویژه‌ مدنظر قرار گرفت. همچنین انطباق برنامه با اسناد بالا دستی کشور در بازآرایی برنامه با توجه به تاکیدات شورای اسلامی شهر تهران عملیاتی شد. به شکلی که 150 آیین‌نامه‌ و ماده قانونی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران مد نظر قرار گرفت.  

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، تاکید کرد: تلاش کردیم برای اجرایی شدن این برنامه تمام دستگاه‌هایی که وظایف و اختیاراتی بر عهده گرفته‌اند، همکاری آنها را جذب و نظرات آنها را در برنامه لحاظ کنیم.

معاون شهردار تهران در تشریح ویژگی‌های لایحه برنامه سوم شهر تهران رویکرد مشارکتی را در این برنامه پر رنگ خواند و افزود: در این برنامه رویکرد مشارکتی به صورت جدی مد نظر قرار گرفته است تا از طریق نقش آفرینی ذی نفعان مختلف از جمله کارشناسان و نخبگان در جهت تدوین برنامه عملیاتی پیش برود که این کار با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان بدنه شهرداری تهران محقق شده است. در حقیقت این برنامه نگاهی نو به برنامه‌ریزی شهری دارد.

وی ادامه‌ داد: در تدوین این برنامه علی‌رغم تغییراتی که در مدیریت شهری صورت گرفت، در یک تعامل مناسب میان شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران این برنامه تدوین شده است  ه نوید اجرای مناسب آن در آینده را می‌دهد. در حقیقت هدف بر این بود که وظایف ذاتی شهرداری با توجه به اولویت‌های کلیدی تعیین شده توسط شورای اسلامی شهر تهران مورد توجه قرار گیرد.  نقش خدمات رسانی به شهروندان توسط شهرداری در این برنامه مد نظر قرار گرفته است و شهرداری نقش تسهیل گری را در آینده با توجه به این برنامه ایفا خواهد کرد.

اشرفی در ادامه خاطرنشان کرد: برای اولین بار در تدوین برنامه توسعه شهر علاوه بر ذی نفعان کسانی که در فرایند توسعه شهری در گذشته مورد توجه نبوده‌اند در این برنامه به صورت ویژه‌ مورد توجه قرار گرفتند. همچنین برش‌های محلی مورد تاکید قرار گرفته و در تدوین برنامه، شفافیت و اصلاح ساختاری شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفته است.

وی  اضافه کرد: فصل بندی برنامه بر اساس آرمان‌های مطلوب با نظام کارآمد، زیست پذیری ، ایمنی و تاب آوری در برابر مخاطرات شهری و شهروندانی مشارکت جو تعریف شده است تا به ‌این‌ ترتیب با این برنامه در صدد حل مشکلات شهری برآییم.

[p]انتهای پیام  

کد N2059127

وبگردی