آفتاب
کوتاه از کانون:

ایجاد منطقه دوستدار کودک در اراضی عباس‌آباد

ایجاد منطقه دوستدار کودک در اراضی عباس‌آباد

تهران-ایرنا-در دیدار مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، ضمن تاکید بر افزایش هم‌افزایی و تعامل دو مجموعه برای بالندگی برنامه‌های حوزه کودکان و نوجوانان، بر ایجاد منطقه دوستدار کودک در اراضی عباس‌آباد تاکید شد.

به گزارش روز شنبه گروه علمی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست با اشاره به ظرفیت و بستر آماده اراضی عباس‌آباد و همچنین موقعیت جغرافیایی این مجموعه در تهران و دسترسی راحت خانواده‌ها به اراضی گفت: در کنار اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی در اراضی، حضور استارت‌آپ‌های حوزه کودکان و ارایه خدمات تخصصی به کودکان در عباس‌آباد می‌تواند به ارتقای کیفی فعالیت‌های این حوزه کمک کند.
فاضل نظری افزود: یکی از کمبودهای حوزه فرهنگی در بخش کودکان فقدان هم‌افزایی و مشارکت‌های نهادهای فرهنگی است که امیدوارم با همکاری و مشارکت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد شاهد اتفاق‌های مطلوب برای کودکان کشور باشیم.
سیدمحمدحسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد نیز با اشاره به ظرفیت اراضی عباس‌آباد اظهار داشت: با توجه به خانواده محور بودن برنامه‌های فرهنگی عباس‌آباد، می‌توان با مشارکت و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که متولی رسمی کشور در حوزه کودکان است به ایجاد چنین نگرش و رویکردی ویژه اهتمام داشت.
سیدمحمدحسین حجازی با اعلام آمادگی بر هم‌افزایی بیش‌تر دو مجموعه بر لزوم اجرای برنامه‌های تخصصی برای خانواده‌ها و کودکان تاکید کرد.
گفتنی است اراضی عباس‌آباد با وسعتی حدود 600 هکتار یکی از مهم‌ترین پروژه‌های توسعه فضاهای فرهنگی و سبز از لحاظ وسعت و کیفیت محتوایی و عملکردی است که در نیمه شمالی شهر تهران واقع شده است. این مجموعه شامل فضاهای متعددی با کاربری گردشگری و تفرجگاهی، هنری، مذهبی، علمی، ادبی و... است.

**هفتاد و سومین نشست توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوان برگزار می شود
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هفتاد و سومین نشست توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی دوشنبه 24 دی برگزار می‌شود و مریم نشیبا و سعید مجیدی طی نشستی در کتابخانه‌ مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درباره «صدا و بیان قصه‌گو و ترویج خواندن» سخن خواهند گفت.
بر این اساس علاقه‌مندان می‌توانند پای سخنان کارشناسانی بنشینند که با موضوع «صدا و بیان قصه‌گو و ترویج خواندن» تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند.
همچون روال همیشگی نشست‌ها پس از پایان سخنرانی، فعالان عرصه کودک، کتابداران، مربیان و علاقه‌مندان به طرح پرسش‌های خود خواهند پرداخت.
گفتنی است حضور علاقه‌مندان در نشست‌های توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی آزاد است. در هر نشست موضوع‌های متنوعی مطرح شده و کارشناسان از زوایای مختلف به طرح دغدغه‌ها، رویدادها، نیازمندی‌ها و... در این حوزه می‌پردازند.
مریم نشیبا آموزگار و گوینده شناخته شده رادیو و تلویزیون است. وی به دلیل اجرای برنامه «شب‌به‌خیر کوچولو» که از سال 1369 از رادیو پخش شد از محبوبیت فراوانی در میان مخاطبان برخوردار است.
سعــید مجیــدی نیز کارشناس هنرهای آوایی وزارت آموزش و پرورش از 1395 تاکنون است. دو کتاب دانش صداسازی و خواندن (آوازخوانی) و تکنیک آواز از سوی این کارشناس ترجمه شده‌اند.
این نشست از ساعت 14 تا 16 در کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالداسلامبولی، پلاک 24 برگزار خواهد شد.

**ترانه‌هایی درباره خدا در کتاب «از آسمون تا این جا»
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «از آسمون تا این جا» برای پنجمین بار منتشر شد؛ اسدالله شعبانی، مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی‌شاهد، افسانه شعبان‌نژاد، شکوه قاسم‌نیا و بابک نیک‌طلب شاعرانی هستند که در این کتاب که از مجموعه ترانه‌های خانه است با مخاطبان خود سخن گفته‌اند.
اثر این شاعران از سوی تصویرگران متفاوتی همچون سولماز جوشقانی، اشکان حسینی، هاله دارابی، الهام شکرآمیز، شیوا ضیایی، هدا حدادی و... تصویرگری شده و همچنین توصیف زیبایی‌های جهان، روابط علت و معلولی، بخشایندگی پروردگار، آفرینندگی پروردگار و... موضوع‌هایی است که در این اشعار به آن‌ها اشاره شده است.
گفتنی است این اثر که برای پنجمین بار با شمارگان 5هزار نسخه از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راهی بازار کتاب شده و پیش‌تر نیز 30هزار نسخه از کتاب «از آسمون تا این جا» منتشر شده است.
علمی*9294*1440
کد N2058437

وبگردی