آفتاب
بی اعتمادی کاربران ادامه داد؛

وعده شرکت های مخابراتی آمریکا برای عدم فروش اطلاعات مشترکان

وعده شرکت های مخابراتی آمریکا برای عدم فروش اطلاعات مشترکان

شرکت های مخابراتی آمریکا بعد از هشدارهای مکرر کنگره قول داده اند از فروش اطلاعات خصوصی مشتریان خود دست بردارند، اما این وعده ها کنگره را راضی نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از زددی نت، در هفته های اخیر رسانه های آمریکایی بر سر فروش اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی مشترکان تلفن همراه در آمریکا توسط اپراتورها بدون جلب رضایت و اطلاع آنها جنجال گسترده ای به راه انداخته بودند.

به دنبال افشای این موضوع و پیگیری آن توسط رسانه ها، شرکت های مخابراتی در ایالات متحده وعده دادند که دیگر دست به چنین اقدامی نخواهند زد. اما این واکنش کنگره آمریکا را راضی نکرده است. روز جمعه فرانک پالون رئیس کمیته بازرگانی و انرژی مجلس نمایندگان آمریکا از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا خواست تا افرادی را برای ارائه گزارش اضطراری در این زمینه به کنگره معرفی کند.

در نامه ای که این نماینده دموکرات خطاب به کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا نوشته، تصریح شده: اگر چه برخی شرکت های مخابراتی مجددا وعده داده اند که جلوی چنین اقدامات غیرمجازی را می گیرند، اما عموم مردم دیگر نمی توانند به این وعده های داوطلبانه به منظور حفاظت از اطلاعات به شدت حساس خود اعتماد کنند.

بر اساس اطلاعاتی که در این زمینه افشا شده سه اپراتور مخابراتی بزرگ آمریکا یعنی تی – موبایل، ای تی اند تی و اسپرینت اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را به شرکت ها و افراد ثالث می فروشند و این اطلاعات در بازار سیاه به هر کسی که حاضر به پرداخت پول باشد نیز فروخته می شود.

تی – موبایل و ای تی اند تی مدعی توقف این فرایند هستند و وریزون هم می گوید به زودی این کار را متوقف می کند. اما کنگره آمریکا قصد دارد این موضوع را به طور مستقل تعقیب کند.

کد N2058286

وبگردی