آفتاب
مهر گزارش می‌دهد؛

گرای غلط موافقان توافق پاریس به مسوولان/لزوم ورودکمیسیون‌های مجلس

گرای غلط موافقان توافق پاریس به مسوولان/لزوم ورودکمیسیون‌های مجلس

مطابق گزارش آژانس انرژی آمریکا تا سال ۲۰۴۰ میلادی نفت همچنان جایگاه نخست را در تأمین انرژی جهان دارد اما موافقان معاهده پاریس در ایران معتقدند مصرف این سوخت بزودی به شدت کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، کنوانسیون تغییرات اقلیم سازمان ملل متحد (UNFCCC) در راستای تلاش‌های خود بعد از پایان دوره اجرایی پروتکل کیوتو به‌عنوان اولین معاهده در جلوگیری از افزایش دمای زمین، در بیست و یکمین اجلاس خود توافق پاریس را به تائید کشورهای عضو رساند. تأکید این توافق بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از سوی همه کشورهای عضو چه توسعه‌یافته و چه درحال‌توسعه است.

منابع مهم انتشار این گازها سوخت‌هایی مانند زغال‌سنگ هستند که از دوران انقلاب صنعتی در اروپا، مصرف آن‌ها به‌شدت افزایش یافت. در حال حاضر نیز کشورهای اروپایی با تخصیص یارانه‌های انرژی از مصرف سوخت‌های فسیلی در صنعت حمایت می‌کنند. از سوی دیگر، گزارش های بین المللی نشان از افزایش تقاضا برای مصرف  نفت وگاز  و زغال سنگ در جهان دارد.

 مطابق گزارش آژانس انرژی آمریکا(EIA) تا سال ۲۰۴۰ میلادی نفت همچنان جایگاه نخست را در تأمین انرژی خواهد داشت. نمودار زیر پیش‌بینی میزان مصرف منابع مختلف انرژی در سال ۲۰۴۰ را نشان می دهد:

کد N2058175

وبگردی