آفتاب
محسن هاشمی:

آیت الله هاشمی با جان و مال خود برای انقلاب کار می کرد

آیت الله هاشمی با جان و مال خود برای انقلاب کار می کرد

تهران - ایرنا - فرزند رئیس فقید مجمع تشخیص نظام گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی با جان و مال خود برای انقلاب کار می کرد و حاضر بود جانش را برای اهداف نظام و انقلاب بدهد.

به گزارش ایرنا، محسن هاشمی امروز - پنجشنبه - در دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که در سالن اجلاس سران برگزارشد، اظهار کرد: از رئیس جمهوری که امروز با صحبت های بلیغ شان، حق مرحوم پدرم را به جا آوردند، تشکر می کنم.
وی با اشاره به گذشت دو سال از رحلت جانگداز آیت الله هاشمی، ادامه داد: فرهیختگان بسیاری در مورد ایشان قلم زدند و از صحبت های امروز نیز درباره مرحوم پدرم مطالب فراوانی یاد گرفتم، مخصوصا صحبت های حجت الاسلام والمسلمین سروش محلاتی جالب بود که پدرم را «مرد آه های سرد و اشک های گرم» نامیدند.
هاشمی با بیان اینکه پرهیز از افراط و تفریط و همچنین اعتدال و تعقل از ویژگی هایی است که در مراسم امروز سخنرانان در مورد مرحوم هاشمی به کار برده اند، تصریح کرد: ایشان همواره بر توجه به کارآمدی نظام دینی تاکید داشت و پیگیری می کرد که مردم بتوانند از فقه صعوبت به سهولت برسند و دینداری خود را حفظ کنند.
رئیس شورای شهر تهران افزود: یکی از مسائلی که در زندگی آیت الله هاشمی وجود داشت و همیشه آن را پنهان می کرد، گذشتن از خویشتن بود و بارها در قبل و بعد از انقلاب این را انجام داد.
وی اضافه کرد: مرحوم هاشمی وقتی آخرین بار از زندان آزاد شد و پس از ورودش به کشور که به او گفتند اگر این بار به کشور بازگردی اعدامت می کنند، اعدام را به جان خرید و گفت «در کشور خود باشم و شکنجه شوم بهتر است تا در کشور بیگانه باشم.»
رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی در طول مسیر انقلاب چند بار ترور شد؛در عملیات مرصاد در جبهه بود و به او گفتند ممکن است حضور در جبهه خطرناک باشد، وی در پاسخ گفت که «اگر حضور من باعث می شود مشکلات برطرف شود، می مانم. »
هاشمی یادآورشد: در قطعنامه ٥٩٨ پیشروتر از بقیه با امام راحل صحبت کردند و دیدیم که صلح را به کشور بازگردانند.
وی به امام (ره)گفتند «حاضرند مسئولیت پذیرش قطعنامه را به عهده بگیرند و مجازات و یا محاکمه احتمالی در این موضوع را نیز بپذیرند.
رئیس شورای شهر تهران انتقادپذیری را یکی از خصوصیت های بارز مرحوم هاشمی رفسنجانی دانست و افزود: وی خاطرات نویسی روزانه داشت. 36 تا 37 دفترچه خاطرات 500 صفحه ای از ایشان داریم و این نشان می دهد زندگی روزمره خود را بدون شائبه و سانسور و بدون ریا در اختیار مردم قرار دادند و پرهیز نکردند که همه مسائل را همانطور که واقعا بوده بنویسند و خواستند که مردم این مطالب را بررسی کنند و آنها خوب و بد مطالب و مسائل را از هم جدا کنند.
سیام*3070*3061* 1200
کد N2056944

وبگردی