آفتاب

خشونت های اخیر بوکوحرام 30 هزار نفر را آواره کرده است

خشونت های اخیر بوکوحرام 30 هزار نفر را آواره کرده است

تهران – ایرنا – سازمان ملل متحد اعلام کرد که در پی افزایش دور جدید خشونت های بوکوحرام در شمال شرق نیجریه بیش از 30 هزار نفر آواره شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «ادوارد کالون» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در نیجریه روز چهارشنبه اظهار داشت: بیش از 30 هزار نفر که آواره شده اند طی هفته های اخیر به «مایدوگوری» مرکز ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه رفته اند. این افراد اغلب اهل منطقه «باگا» هستند که بارها هدف حملات بوکوحرام قرار گرفته است.
درگیری های 9 ساله بوکوحرام و ارتش نیجریه تاکنون بیش از 27 هزار کشته برجای گذاشته و 1.8 میلیون نفر را بی خانمان کرده و باعث بروز بحران انسانی شده است.
بوکوحرام در اواخر ماه دسامبر کنترل دو پایگاه نظامی را در شمال شرق نیجریه در دست گرفت. به گفته کالون این حمله باعث «آوارگی گسترده» شهروندان شده است.
وی هشدار داد: درگیری های اخیر تاثیرات ویرانگری بر شهروندان بی گناه داشته و باعث بروز تراژدی انسانی شده است.
«محمدو بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه در دسامبر سال 2015 اعلام کرد که بوکوحرام «از لحاظ فنی شکست خورده است.» اما وی روز چهارشنبه اظهار داشت که حملات ارتش با ناکامی هایی مواجه شده است. به گفته بوهاری، استفاده بوکوحرام از تاکتیک های چریکی و بمب گذاری انتحاری باعث خستگی سربازان از ادامه جنگ شده است.
بوهاری سال 2015 با وعده پایان دادن به جنگ و استقرار امنیت به ریاست جمهوری رسید. ماه آینده که قرار است دوباره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، این مساله دوباره به یک موضوع انتخاباتی تبدیل شده است.
شبک**9423**1392
کد N2056617

وبگردی