آفتاب
سری آ. ایتالیا/

کالینیچ جایزه«سطل زباله طلایی» سال 2018 را از آن خود کرد

کالینیچ جایزه«سطل زباله طلایی» سال 2018 را از آن خود کرد

تهران- ایرنا- «نیکولا کالینیچ» بازیکن پیشین تیم آ. ث میلان با ربودن گوی سبقت از «پاتریک شیک» بازیکن آ.اس رم و «آندره سیلوا» دیگر بازیکن سابق میلان، جایزه بدترین خرید سال 2018 موسوم به «سطل زباله طلایی» را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایرنا، تارنمای خبری «فوتبال ایتالیا» روز چهارشنبه نوشت: «جایزه سطل زباله طلایی» یا (Bidone d’Oro) هر ساله و در پایان فصل سری آ ایتالیا به بازیکنی اهدا می شود که ناامیدکننده ترین خرید آن سال برای باشگاهش بوده است.
جایزه مذکور که توسط تارنمای «کالچو بیدونی» (Bidone d’Oro) به فرد منتخب اهدا می شود، در این دوره پس از آراء اخذ شده از سوی 13 هزار نفر و از فهرستی شامل «مارکو پیاتسا» بازیکن قرضی یوونتوس، «هنریک دالبرت» بازیکن تیم اینترمیلان، «ژائو ماریو» هم تیمی دالبرت، «بندیکت هوودس» مدافع اسبق یوونتوس و «هاکان چالهان اوغلو» هافبک تیم آ. ث میلان برگزیده شد.
برنده این دوره با اختلاف کالینیچ بود؛ بازیکنی که بدنبال عملکرد فاجعه بار پس از انتقال از فیورنتینا به میلان، به تنهایی 49.1 درصد از آراء را به خود اختصاص داد.
کالینیچ تابستان سال گذشته به طور قرضی به اتلتیکومادرید پیوست، این در حالی است که نفر سوم این رای گیری یعنی سیلوا که به سویا تبعید شد، 13.3 درصد از مجموع آراء را از آن خود کرد.
حد فاصل بازیکنان فاجعه بار میلان هم کسی نیست جز پاتریک شیک نا آماده آ. اس رم که با 19.3 درصد از آراء، جایگاه دوم را از آن خود کرد.
لازم به ذکر است کالینیچ با کسب این حجم از آراء، از برنده سال 2017 این عنوان خجالت آور یعنی «گابی گُل» که بدنبال انتقالی به ارزش 29.5 میلیون یورو تنها یک بازی را برای اینتر میلان به میدان رفت، پیشی گرفت.
ورزشی**3991**9129
کد N2056542

وبگردی