آفتاب

وزیر مشاور در امور خارجه هند: با رفع موانع می‌توانیم روابط اقتصادی با ایران را تعمیق ببخشیم

وزیر مشاور در امور خارجه هند: با رفع موانع می‌توانیم روابط اقتصادی با ایران را تعمیق ببخشیم

وزیر مشاور در امور خارجه هند گفت: ایران فقط یک شریک تجاری نیست، همسایه‌ای است که با آن همکاری داریم.

به گزارش ایسنا، ویجای کومار سینگ، وزیر مشاور در امور خارجه هند طی سخنانی در نشست اقتصادی مشترک ایران و هند اظهار کرد: روابط دو کشور جدید نیست و برای مدت زمانی طولانی برقرار بوده، جوامع تجاری ما برای مدت زمان زیادی است که همدیگر را می‌شناسند.
وی افزود: اقدامات زیادی وجود دارد که بین دو کشور انجام شود، ما شرکایی در حوزه‌های مختلف داریم. خیلی از موارد در مسیر درست که مورد دغدغه دو کشور هستند، قرار دارند. ایران برای هند، فقط یک شریک تجاری نیست بلکه همسایه‌ای است که ما با آن همکاری‌ داریم. فضای زیادی برای همکاری اقتصادی دو کشور وجود دارد.

وزیر مشاور در امور خارجه هند گفت:‌ نیاز به جستجوی زمینه‌های مشترک برای سرمایه‌گذاری‌های مشترک وجود دارد. فرصت عظیمی برای ارتقای سطح تجارت دو کشور وجود دارد. ما نیاز به یافتن راه‌ها و ابزارهای این موارد داریم، همه شما می‌دانید که هند یکی از سریعترین رشدهای اقتصادی را دارد.

ویجای کومار سینگ ادامه داد:‌ چند پیشنهاد دارم. ما می‌توانیم روابط اقتصادی خود را با رفع موانع تعمیق ببخشیم. صادرات اصلی مواد غذایی ما به ایران برنج و چای است. آیا موارد دیگر هم هست؟ باید آنها را بررسی کنیم. ایران هم موارد زیادی دارد که در هند مورد نیاز است، مثل زعفران. ایران مواد شیمیایی و ارگانیک صادر می‌کند. ما همچنین شرکای مهمی در زمینه‌های مختلف هستیم، جایگاه چابهار در این زمینه مطرح است. ایران در آسیای میانه، مرکزیت دارد. باید ببینیم که چه فرصت‌های در دسترس هستند. اینها برخی از فرصت‌هاست، این نشست شروع خیلی خوبی است.
انتهای پیام

کد N2054738

وبگردی