آفتاب

رونمایی از نتیجه سفر ۴۰ خبرنگار چینی به ایران + فیلم

رونمایی از نتیجه سفر ۴۰ خبرنگار چینی به ایران + فیلم

نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در چین از پخش مجموعه فیلم‌های گردشگری ایران در شبکه‌های کابلی این کشور با هدف جذب گردشگرانی بیشتر از چین خبر داد.

حسین خلیفی به ایسنا گفت: از نظر چینی‌ها ایران کشور ناامنی است، چون نه تنها در منطقه پرآشوب و ناامن خاورمیانه قرار دارد که به واسطه مسلمان بودن، با مشکلات سیاسی زیادی از جانب سایر کشورها روبرو است. نقش ما این است که به گردشگران نشان دهیم قرار است به کشوری سفر کنند که هیچ مشکلی بویژه‌ای در تامین امنیت نخواهند داشت.

او درباره فیلمی که به تازگی از جاذبه‌های گردشگری ایران در چین پخش شده است، توضیح داد: این فیلم نتیجه سفر حدود ۴۰ خبرنگار چینی به مناطق غربی و شمالی ایران است که فرایند آن از تولید تا پخش نزدیک به سه سال زمان برده است. در این فیلم از جنبه‌های مختلفی چون میراث فرهنگی، تاریخ، طبیعت، صنایع دستی، سوغات، خوراک و جاده ابریشم به ایران پرداخته شده است و درباره امنیت و تسهیلات ویزا اطلاعاتی داده که گردشگران چینی کمتر درباره آن می‌دانند. در کل این فیلم روایتی از زبان چینی‌ها است تا باورپذیری بیشتری در آن کشور داشته باشد.

نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در شانگهای که سفر این خبرنگاران و تهیه این فیلم تبلیغاتی گردشگری ایران به همت وی انجام شده است، اضافه کرد: متن این فیلم توسط یک فیلمنامه‌نویس چینی که ایران را به خوبی می‌شناسد نوشته شده و صداگذاری آن را یکی از شخصیت‌های معروف چینی انجام داده که صدای بسیار محبوبی در چین دارد و در این فیلم توصیف‌های زیبایی از ایران داشته است، مثلا در بخشی از فیلم می‌گوید که «با سفر به ایران به طعم دلخواه خود می‌رسید.»

وی افزود: اولین بخش از این فیلم در یکی از شبکه‌های پرمخاطب گردشگری چین پخش شده است. تمرکز برنامه‌های این شبکه روی گردشگری و ورزش است و مخاطبان اصلی آن جوانان و میانسالانی با رده سنی بین ۲۵ تا ۴۵ سال هستند که میانگین درآمد، سطح تحصیلات و دانش آن‌ها از مخاطبان معمولی دیگر شبکه‌های تلویزیوینی بالاتر است. سیگنال‌های این شبکه در تمام کشورها جز لهستان و آفریقا قابل دریافت است. برنامه‌های این کانال را در کشورهایی چون ایالت متحده کانادا، ژاپن، اسپانیا و سنگاپور نیز قابل مشاهده است.

خلیفی به شناخت ضعیف چینی‌ها از ایران اشاره کرد و گفت: اطلاعات چینی‌ها از ایران بیشتر به بخش‌های تجاری و اقتصادی برمی‌گردد که خیلی هم در بین همه مردم فراگیر نیست، شاید بیشترین شناخت چینی‌ها از ایران از فیلم‌های سینمایی همچون «بچه‌های آسمان» اثر مجید مجیدی حاصل شده باشد. این فیلم بارها در چین اکران شده است و مردم این کشور ارتباط عمیقی با آن برقرار کرده‌اند. در واقع فیلم آقای مجیدی خاطره مردم چین از ایران شده است.

او بیان کرد: قطعا اقدامات ما برای جذب گردشگران بیشتر از چین الان جواب نمی‌دهد اما ۱۰ سال دیگر حتما به نتیجه می‌رسد.

نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در شانگهای پیش‌تر  گفته بود: چینی‌ها ابهام‌های زیادی درباره ایران دارند مثلا هنوز نمی‌دانند زبان ایرانی‌ها عربی نیست. فکر می‌کنند مردان ایرانی همانند عربستانی‌ها چند زن دارند و زنان ایرانی مثل عرب‌ها با صورتی پوشیده در محافل عمومی ظاهر می‌شوند.

چینی‌ها درحال حاضر می‌توانند روادید فرودگاهی دریافت کنند که تا ۹۰ روز اعتبار قابل تمدید دارد. هزینه سفر ایران بنا بر اطلاعاتی که نمانیده اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در چین داده، درحال حاضر با توجه به شرایط ارز برای چینی‌ها مناسب است، اما طبق آماری که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سه ماه نخست امسال داده بود سفر چینی‌ها به ایران تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا، ۸ درصد کمتر شده است.

به گزارش سفیر چین در ایران، سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ میلیون چینی به خارج از این کشور سفر کردند درحالیکه فقط ۸۰ هزار نفرشان راهی ایران شدند. از ایران نیز بیش از ۱۰۰ هزار نفر به چین سفر کردند. سفارت چین در ایران تصریح کرده بیشتر سفرها بین دو کشور به انگیزه تجارت بوده نه گردشگری.

[video controls='controls' data-source='[{"file": "https://cdn.isna.ir/d/2018/12/30/1/57805805_180p.mp4", "label": "180p"}, {"file": "https://cdn.isna.ir/d/2018/12/30/2/57805805_360p.mp4", "label": "360p"}, {"file": "https://cdn.isna.ir/d/2018/12/30/3/57805805_480p.mp4", "label": "480p"}, {"file": "https://cdn.isna.ir/d/2018/12/30/4/57805805_720p.mp4", "label": "720p", "default": "true"}]' id='video201907174435' poster=''] [source src='https://cdn.isna.ir/d/2018/12/30/0/57805805.mp4' type='video/mp4']مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

کد N2054616

وبگردی