آفتاب
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ:

معنویت جایگاه علم گردشگری را ارتقا می دهد

معنویت جایگاه علم گردشگری را ارتقا می دهد

تهران-ایرنا- رییس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: برگزاری همایش های گردشگری معنویت می تواند جایگاه علم گردشگری را در کشور ارتقا دهد و در وهله اول باید مفاهیم معنویت در میان اهالی دانشگاه به درستی تعریف شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، سید سعید هاشمی امروز (دوشنبه) در نشست خبری سومین کنفرانس بین المللی گردشگری و معنویت اظهار داشت: جایگاه معنویت در گردشگری موضوعی بسیار جدید در داخل و خارج از کشور است که مورد استقبال بسیاری از ملت های دنیا نیز قرار گرفت.
وی افزود: این رویکرد در علم گردشگری می تواند خلاءهای اعتقادی، دینی و فرهنگی را پر کند.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه ایده های موجود معنویت حوزه گردشگری را متحول می کند، یاد آور شد: رویکرد معنویت بی شک درک جدیدی از تمامی گونه های گردشگری ارائه می دهد.
به گفته هاشمی، در همایش بین المللی گردشگری و معنویت، به منظور گسترش معنویت در علم تفاهم نامه همکاری میان سازمان گردشگری و میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی و دانشگاه امضا می شود.
رییس دانشگاه علم و فرهنگ در ادامه درباره اهمیت فرهنگ سازی در حوزه گردشگری معنویت خاطر نشان کرد: معنویت در واقع یک بحث اختصاصی است که باید ادبیات و مفاهیم اصلی موضوع در وهله اول به درستی تعریف شود.
وی با اشاره به اینکه معنویت گردشگری حوزه ای تازه در تمامی کشورهای جهان است، افزود: باید با تعریف درست مفاهیم نشانه های درست معنویت در علم کشف شود.
به گفته هاشمی، گردشگری معنویت در سه سال گذشته در میان بیشتر مردم حتی علما در قم دنیا پذیرفته شده است، اما این موضوع با توجه به نو بودن، برای رسیدن به نتایج قابل قبول به زمان نیاز دارد.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ با اشاره به اینکه گردشگری معنویت خاص گردشگری مذهبی نیست، یادآورشد: گردشگری معنوی یک رویکرد است که می تواند مشکلات اقتصادی و بیکاری را به خوبی حل کند.
به گزارش ایرنا، سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری و معنوی تحت عنوان «معنویت، راهی برای تحقق گردشگری پایدار» با حضور اساتید داخلی و خارجی و با توجه به موضوعاتی مانند مبانی فلسفی و تعالی انسان در گردشگری، مبانی روانشناسی و سلامت معنوی در گردشگری، مبانی جامعه شناسی و تعامل اجتماعی در گردشگری با رویکرد معنوی، مبانی زیبایی‌شناسی فرهنگ، هنر و معماری در گردشگری و مبانی برنامه‌ریزی، اقتصاد و مدیریت در گردشگری با رویکرد معنوی، 20 دی ماه امسال در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.
**9491**1584
کد N2053900

وبگردی