آفتاب

کشف ۸ قلم اشیای تاریخی بعد از بازرسی بدنی جوان ۳۰ ساله

کشف ۸ قلم اشیای تاریخی بعد از بازرسی بدنی جوان ۳۰ ساله

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 8 قلم اشیای تاریخی در شهرستان جوانرود که قدمت برخی از آن ها به هزاره قبل از میلاد و دوره ساسانیان می رسد، خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علیرضا مرزبانی اظهار کرد: اخیرا جوانی حدودا ۳۰ ساله همراه با بسته ای قصد ورود به ستاد انتظامی شهرستان جوانرود را داشت که عوامل دژبانی با هوشیاری از ورود این فرد جلوگیری و اقدام به بازرسی بدنی وی کردند.

وی ادامه داد: در این بازرسی ۳ قلم شی مشکوک به عتیقه شامل یک عدد گردن آویز فلزی، یک عدد موچین فلزی و یک عدد سکه فلزی قدیمی با عکس هخامنشی کشف شد.

سرهنگ مرزبانی خاطرنشان کرد: با انتقال این فرد به پلیس آگاهی و بازجویی های صورت گرفته، وی عنوان کرد که اشیاء همراهش را از یک استان دیگر خریداری و اطلاعی از عتیقه بودن آن ندارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، منزل این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که ۱۲ قلم مشکوک به عتیقه به دست آمد.

وی ادامه داد: با ارسال اموال کشف شده به اداره میراث فرهنگی، عتیقه بودن ۸ قلم از آن ها شامل کاسه سفالی، یک رشته مهره، یک عدد قاشق کوچک، یک عدد مقاش (موچین)، یک عدد انگشتر، یک عدد وزنه، بخشی از یک ظروف (عطردان) و یک عدد سکه نقره به تایید رسید.

سرهنگ مرزبانی با بیان اینکه قدمت وزنه کشف شده به قبل از هزاره میلاد و سکه نیز به دوره ساسانی برمی گردد، افزود: قدمت بقیه اشیاء عتیقه کشف شده به دوره اسلامی و تاریخی می رسد.

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه کارشناسان در حال ارزیابی ارزش ریالی عتیقه های کشف شده هستند، گفت: فردی که این اشیاء از منزل وی کشف شده برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی قرار داده شده است.

کد N2053544

وبگردی