آفتاب

کسب اولین نورم استاد بزرگی توسط آرین غلامی

کسب اولین نورم استاد بزرگی توسط آرین غلامی

آرین غلامی در پایان مسابقات شطرنج بین المللی «ریلتون سوئد» ضمن عبور از ریتینگ زنده ۲۵۰۰ موفق به کسب اولین نورم استادبزرگی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، در پایان بخش استاندارد مسابقات بین المللی ریلتون سوئد،  آرین غلامی شطرنج باز کشورمان موفق شد جایگاه یازدهم را از آن خود کند.

غلامی با ریتینگ ۲۴۸۸ در دور نهم و پایانی مسابقات مقابل «هبرلا» از لهستان با ریتینگ ۲۵۵۰ صاحب برتری شد تا با کسب ۶.۵ امتیاز (هم امتیاز با نفر پنجم) در جایگاه یازدهم قرار گیرد.

در پایان این رقابت ها آرین غلامی ضمن عبور از ریتینگ زنده ۲۵۰۰ موفق به کسب اولین نورم استادبزرگی شد. نقطه عطف عملکرد غلامی در مسابقات بین المللی ریلتون سوئد، در بخش بلیتز بود. در این بخش آرین غلامی با ۶ پیروزی به نایب قهرمانی رسید.

وی در دور هفتم به حریفی از رژیم اشغالگر قدس برخورد ولی حاضر به مسابقه با او نشد تا از سکوی اولی باز ماند. اگرچه انصراف از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی، آرین را از پاداش دلاری خوب دور کرد اما شطرنج باز ایرانی در اقدامی جوانمردانه دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به قهرمانی ترجیح داد.

کد N2052618

وبگردی