آفتاب

کوتاه از جشنواره های فرهنگی و هنری وزارت علوم

کوتاه از جشنواره های فرهنگی و هنری وزارت علوم

تهران – ایرنا – معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طور هم زمان جشنواره های قرآن و عترت دانشگاهیان، هنر دیجیتال، زن و علم، تیتر 11، تئاتر دانشگاهی و فیلم کوتاه و عکس دانشجویی را برگزار می کند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا، معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این روزها در حال برگزاری چندین جشنواره فرهنگی و هنری در سطح دانشگاه های کشور است.
در ادامه به برخی جزئیات این جشنواره ها اشاره می شود.

**سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان
این جشنواره از اول دی ماه جاری آغاز شده و آزمون شفاهی و کتبی آن در ماه جاری و بهمن ماه برگزار می شود. برگزیدگان جشنواره یاد شده شهریورماه سال آینده گرد هم می آیند و از بهترین آثار تقدیر می شود.

**جشنواره ملی زن و علم
جشنواره زنده یاد مریم میرزاخانی ریاضیدان نامدار ایرانی برای دومین سال متوالی از طرف معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم برگزار می شود.
این رویداد ملی با هدف تجلیل از زنان نخبه و فعال علمی، فرهنگی و اجتماعی، اسفندماه امسال در محل دانشگاه تهران شکل می گیرد.

** جشنواره هنر دیجیتال
جشنواره یاد شده برای نخستین بار با همکاری وزارت علوم و دانشگاه هنر برگزار می شود و رئیس این دانشگاه هم به عنوان دبیر جشنواره منصوب شد.
هنوز جزئیات دقیق این جشنواره از سوی معاونت فرهنگی وزارتخانه اعلام نشده است.

**جشنواره فیلم کوتاه و عکس
هشتمین دوره جشنواره سراسری فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید) با هدف شناسایی، حمایت، تقدیر و پرورش استعدادهای درخشان حوزه فیلم و عکس، هفته اول اردیبهشت ماه 1398 به میزبانی دانشگاه شیراز و با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می شود.
تمامی دانشجویان دانشگاه های کشور و دانش آموختگانی که بیش از یک سال از اتمام تحصیل شان نگذشته باشد، امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

**جشنواره تئاتر دانشگاهی
یست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران، روزهای پنجم تا چهاردهم اردیبهشت سال ۱۳۹۸ توسط اداره کل فرهنگی وزارت علوم در بخش‌های تئاتر صحنه، نمایشنامه‌نویسی، ترجمه نمایشنامه، عکس، پوستر و تیزر و چند بخش دیگر برگزار می شود.
بخش تئاتر صحنه مناطق نیز نیمه اول اسفند سال ۱۳۹۷ میزبان هنرمندان فعال عرصه تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

**جشنواره نشریات دانشجویی
یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی «تیتر11» با شعار «آگاهی، شفافیت، مسئولیت» آغاز به کار کرده است.
مهلت ارسال آثار این جشنواره به پایان رسیده و داوری ها آغاز شده است.
جشنواره نشریات دانشجویی با همکاری وزارتخانه های علوم و بهداشت در حال برگزاری است.
**9492**1584
کد N2052496

وبگردی