آفتاب
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بررسی تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه 98درکمیسیون پایان یافت

بررسی تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه 98درکمیسیون پایان یافت

تهران- ایرنا- نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست روز شنبه این کمیسیون با اشاره به اینکه دولت در جدول شماره 21 در واقع متمم بودجه را به دستگاه قانونگذاری ارائه کرده است، گفت: بررسی تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه 98 در کمیسیون پایان یافت.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خانه ملت، هادی قوامی با اشاره به نشست کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: کمیسیون در دو نوبت صبح و عصر بررسی جزییات لایحه بودجه سال 98 را در دستور کار داشت و بررسی تبصره یک ماده واحده لایحه مذکور را به پایان رساند.

**کل درآمد و هزینه کشور برای سال آینده یک میلیون و 720 هزار میلیارد تومان است
عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: در ماده واحده لایحه بودجه سال 98 ارقام درآمدها و هزینه ها پیش بینی شده است بر این اساس کل درآمد و هزینه کشور برای سال آینده یک میلیون و 720 هزار میلیارد تومان است که شامل بودجه عمومی و بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسه های وابسته به دولت می شود.
نماینده مردم اسفراین در مجلس دهم شورای اسلامی توضیح داد: بودجه عمومی 407 هزار میلیارد تومان و بودجه شرکت های دولتی یک میلیون و 200 هزار میلیارد تومان برآورد شده است. در بند(ب) تبصره یک ماده واحده لایحه، بودجه 2 سقفی پیش بینی شده، 40 هزار میلیارد تومان دیده شده که 20 هزار میلیارد تومان برای دفاع و 20 هزار میلیارد تومان دیگر برای هزینه داخل بودجه در نظر گرفته شده است.
وی گفت: این موارد در جدول شماره 21 لحاظ شده که در واقع دولت متمم بودجه را در ضمن بررسی لایحه در مجلس، به دستگاه قانونگذاری ارائه کرده است.
این نماینده مجلس بیان داشت: درواقع در تبصره یک میزان فروش نفت و هر بشکه نفت و میعانات گازی تعیین شده است، سرجمع درآمد نفتی حدود 21 میلیارد دلار است که 6.4 میلیارد دلار مربوط به صندوق توسعه ملی می شود و مابقی مربوط به شرکت ملی نفت است، در واقع آنچه از نفت و میعانات گازی به دست می آید بالای 33.5 میلیارد دلار می شود.
قوامی با بیان اینکه در بندهای مختلف تبصره یک ماده واحده لایحه بودجه محل هزینه مشخص شده است، اظهار داشت: سهم صندوق توسعه از درآمد نفتی 20 درصد، سهم شرکت ملی نفت 14.5 درصد و سهم دولت 65.5 درصد دیده شده است.
نشست بعدی کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات برای ادامه رسیدگی به جزییات لایحه بودجه سال 98 فردا در نوبت عصر برگزار می شود.
سیام*3061*1535
کد N2052066

وبگردی