آفتاب
حاج علی اکبری:

حوزه علمیه به تقویت روحیه ارتباطات صمیمانه با مردم اهتمام داشته باشد

حوزه علمیه به تقویت روحیه ارتباطات صمیمانه با مردم اهتمام داشته باشد

قم- ایرنا- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، با اشاره به این که جامعه روحانیت باید رویکرد اجتماعی خود را تقویت کند، گفت: توسعه ارتباطات اجتماعی و تقویت روحیه ارتباطات صمیمانه و نزدیک با مردم، از جمله مسائلی است که امروز به مطالبه عمومی تبدیل شده و حوزه های علمیه باید نسبت به آن اهتمام لازم را داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین، محمدجواد حاج‌ علی ‌اکبری روز پنجشنبه در «یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد» در پژوهشگاه علامه طباطبایی(ره) قم افزود: حوزه علمیه در جهت تربیت روحیه اجتماعی در میان طلبه ها باید تجدید نظر لازم را صورت دهد و رویکرد خدمت به مردم و سپس دعوت به آموزهای دینی را در میان طلاب رواج دهد، چرا که امروز جامعه به این رویکرد بسیار نیاز دارد.
وی ادامه داد: مساله دیگر در راه صیانت از انقلاب اسلامی، اهمیت مسجد چرا که انقلاب اسلامی مربوط به مساجد است، یکی از رویکردهای ما در مسیر پیش رو بازگشت به این مکان مقدس و سرمایه گذاری برای احیا و آبادانی آن است، ما معتقدیم بی مهری به مسجد مانند بی مهری به مادر ناپسند است.

**شبکه استوارنمازجمعه در 900 شهر
وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: شبکه استوار نماز جمعه در حوالی 900 شهر ایران برقرار است و این عبادت معنوی با روحیه انقلابی و نشاط اجتماعی در جای جای کشور برگزار می شود.
وی افزود: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی می توان گفت، شبکه مستحکم نماز جمعه در نقاط مختلف کشور چه خدمات شایسته را به مردم ارائه کرده و نظام اسلامی به برکت نماز جمعه به دستاوردهای بسیاری دست یافته است.
وی بیان کرد: بسیج مردم برای امور مختلف، سازماندهی نیروهای انقلابی، تاسیس حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی و همچنین ایجاد مراکز درمانی توسط ائمه جمعه از جمله دستاوردهای شبکه عظیم نماز جمعه در کشور است که باید گزارش این اقدامات به مردم ارائه شود.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی برای صیانت از انقلاب اسلامی نیازمندیم نهاد نماز جمعه متناسب با شرایط فعلی و پیش رو خود را تقویت کند و با همراهی روحانیت و حوزه های علمیه بر کیفیت برنامه های این نهاد برای شکوفایی و محبوبیت هرچه بیشتر در جامعه افزوده شود.
حاج علی اکبری گفت: در پشتیبانی و تربیت ائمه جمعه ظرفیت های حوزه باید بیش از گذشته به میدان بیاید و پس از آن برای شبکه سازی از ائمه جماعات در محلات کشور اقدام شود که این مساله می تواند در راه صیانت معنوی و بصیرتی از انقلاب اسلامی بسیار راهگشا باشد.
وی افزود: نهاد نماز جمعه برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند حمایت همه جانبه است و امامان جمعه باید خط نگه دار وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهرها باشند.
وی ادامه داد: راهبردهای لازم در این زمینه تنظیم شده است و با روحیه انقلابی به اجرا گذاشته خواهد شد.
یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با حضور شخصیت های برجسته حوزوی از روز گذشته با تشکیل کمیسیون های تخصصی با موضوع راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در قم آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پایان می دهد.
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید میهمان ویژه این مراسم بود و در آن به سخنرانی پرداخت.
7405/ 6133/
کد N2050570

وبگردی