آفتاب

تدابیر لازم برای حفظ سلامت دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم تحقیقات اتخاذ نشده بود

تدابیر لازم برای حفظ سلامت دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم تحقیقات اتخاذ نشده بود

معاون دادستان کل کشور در حوزه حقوق عامه گفت: در دانشگاه علوم تحقیقات برای سلامت دانشجویان و کارکنان تدابیر لازم با وجود صعب العبور بودن مسیر دانشگاه اتخاذ نشده بود و صرف نظر از اینکه اتوبوس معاینه فنی نداشته، این مسیر بدون حفاظ بوده و مانع فیزیکی برای جلوگیری از واژگونی اتوبوس وجود نداشته است.

محمدجواد حشمتی معاون دادستان کل کشور در جلسه بحث و بررسی پیرامون حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه دانشگاه علوم تحقیقات، گفت: این حادثه از ابعاد مختلف قابل بررسی است ضمن اینکه تهرانچی رییس دانشگاه آزاد و رییس واحد مربوطه اقداماتی انجام دادند، اما باید به موضوع به صورت کارشناسی هم مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: این پرونده در دادسرای تهران در حال رسیدگی است.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به بازید دادستان کل کشور از محل حادثه و صدور دستورات لازم به دادستان تهران در این زمینه، تصریح کرد: انتظار است این پرونده فورا رسیدگی شود و خانواده جانباختگان مطالبه تسریع در این زمینه را دارند.

حشمتی گفت: در دانشگاه علوم تحقیقات برای سلامت دانشجویان و کارکنان تدابیر لازم با وجود صعب العبور بودن مسیر دانشگاه اتخاذ نشده بود و صرف نظر از اینکه اتوبوس معاینه فنی نداشته، این مسیر بدون حفاظ بوده و مانع فیزیکی برای جلوگیری از واژگونی اتوبوس وجود نداشته است.

معاون دادستان کل کشور گفت: باید تدابیر پیشگیرانه برای این موضوع در نظر گرفته می‌شد.

 

کد N2049883

وبگردی