آفتاب

جزئیات نشست مشترک مرزبانی نیروی انتظامی و مرکز پژوهش‌های مجلس

جزئیات نشست مشترک مرزبانی نیروی انتظامی و مرکز پژوهش‌های مجلس

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در این نشست اظهار کرد: در مسیر تعامل و همکاری دوجانبه می‌توانیم با تهیه گزارش‌های مطلوب، مشکلات تقنینی و نیازهای این نیرو را شناسایی و به مسئولان کشور ارائه کنیم.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، امروز با حضور کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و قاسم رضایی فرماندهی مرزبانی ناجا و معاونان و کارشناسان دو طرف برگزار شد.

کاظم جلالی در این نشست مرزبانی و تامین امنیت مرزها را از مهمترین امور در نیروهای مسلح دانست و یکی از عوامل موثر در امنیت امروز کشور را اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای مرزبانی برشمرد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز در مرزهای کشور، بررسی قوانین و رفع خلاءهای قانونی در حوزه مرزبانی را یکی از لازمه‌های مهم این نیرو دانست.

نماینده مردم تهران،‌ ری،‌شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تعامل و همکاری بیشتر مرکز پژوهش‌های مجلس و مرزبانی ناجا را یکی از اقدامات کلیدی در رفع نیازهای قانونی این نیرو دانست و گفت: در مسیر تعامل و همکاری دوجانبه می‌توانیم با تهیه گزارش‌های مطلوب، مشکلات تقنینی و نیازهای این نیرو را شناسایی و به مسئولان کشور ارائه کنیم.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس در ادامه این نشست پیشنهاد داد تا گارگروهی با حضور نمایندگان این مرکز و فرماندهی مرزبانی ناجا تشکیل شود تا در این کارگروه روند ادامه همکاری و ارتقا سطح همکاری‌های دوجانبه مورد بررسی قرار گیرد.

قاسم رضایی نیز در این نشست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران ۸۷۵۵ کیلومتر مرز دارد، گفت: ایران پس از چین و روسیه،‌ سومین کشوری است که بیشترین همسایگان را در اطراف خود دارد و این رقم به ۱۵ کشور می‌رسد.

وی با بیان اینکه مرزبانی جبهه مقدم مبارزه با تهدیدات برون مرزی و پیرامون مرزی است، تصریح کرد: پاسگاه‌های مرزی سنگرهای دفاعی نظام و کشور هستند.

فرمانده مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه مرزبانان کشور باید همیشه و در همه حال آماده باشند، یادآور شد: مرز و حفظ امنت آن جایگاهی ملی دارد که نیروی مرزبانی متولی اصلی این امر است.

جلال دهقانی فیروزآبادی معاون پژوهش‌های سیاسی- حقوقی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست تامین امنیت مرزها را یکی از وظایف و امور دشوار دانست که حصول به آن نیازمند هماهنگی بیشتر امور توسط دستگاه‌های ذیربط است.

شایان ذکر است در پایان این نشست کارگروه مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

 

کد N2048732

وبگردی