آفتاب
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره):

بنیاد برکت 350 واحد تولیدی با مشارکت بخش خصوصی ساخته است

بنیاد برکت 350 واحد تولیدی با مشارکت بخش خصوصی ساخته است

سمنان- ایرنا- معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: بنیاد برکت 350 واحد تولیدی را با مشارکت بخش خصوصی در مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته‌ کشور ساخته است.

به گزارش ایرنا، سید مصطفی سیدهاشمی روز سه شنبه در دیدار با آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه بنیاد برکت به عنوان مجری برنامه ‌های اجتماعی و اقتصادی این ستاد و فعال در حوزه‌ ارزش ‌آفرینی اقتصادی و اجتماعی است افزود:برخی افراد نخبه دارای خلاقیت و هنر تولید و مدیریت هستند اما کمبود منابع مالی مانع تحقق اهداف آنها می شود.
وی ابراز داشت: بنیاد برکت زمینه تحقق اهداف این افراد نخبه را در قالب اجرای طرح های مشارکتی فراهم کرده است.
سید هاشمی ادامه داد: افرادی که دارای طرح و ایده باشند اما به دلیل مشکلات مالی نتوانند طرح خود را به ثمر برسانند می توانند با مراجعه پایگاه اینترنتی ثبت نام کنند تا بنیاد برکت بعد از بررسی طرح به صورت مشارکتی وارد عمل شود.
وی اظهار داشت: بعد از پویایی بخش خصوصی، در صورت توان تامین آورده توسط این بخش، بنیاد برکت از طرح جدا شده و واحد تولیدی را به بخش خصوصی واگذار می کند.
سید هاشمی تصریح کرد: بنیاد برکت در نزدیک به 40 واحد تولیدی که به شکل مشارکتی با این بنیاد راه اندازی شده بود به دلیل تامین مالی بخش خصوصی، سهم خود را پس از تحویل اعتبار اولیه واگذار کرده است.
وی ادامه داد: بنیاد با این اقدام مشارکتی با بخش خصوصی به دنبال توانمندسازی اقتصاد کشور در تمام مناطق از جمله مناطق محروم و تحقق اقتصاد مردمی است.
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ابراز داشت: کشور سالانه به 300 هزار تن کاغذ احتیاج دارد که از این میزان 200 هزار تن وارد می شود و بنیاد برکت به صورت مشارکت با بخش خصوصی در حال راه اندازی کارخانه تولید کاغذ است.
سید هاشمی ادامه داد: برای راه اندازی این کارخانه 450 میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.
وی بیان کرد: بنیاد برکت در زمینه های مختلف مانند اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال ایجاد اشتغال، افزایش تولید، خود کفایی و کمک به زیرساخت های کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی است و از این رو این بنیاد 550 مسجد و حسینیه ساخته و در کنار این مراکز فرهنگی بیش از 500 خانه عالم احداث شده است.
معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: بنیاد برکت یک هزار و 552 مدرسه و 800 مرکز درمانی در سراسر کشور با هزینه خود ساخته است.
وی خاطر نشان کرد: بنیاد برکت همچنین اقدام به تکمیل بیمارستان هایی کرده است که دولت به دلیل کمبود اعتبار قادر به تکمیل آن ها نیست و بیمارستان گرمسار نمونه ای از این دست اقدام ها برشمرده می شود.
به گفته معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، 12 بیمارستان نیمه تمام با ظرفیت 560 تخت به کمک بنیاد برکت احداث و تجهیز شده و مدیریت آن به دولت واگذار شده است.
به گزارش ایرنا، سید مصطفی سیدهاشمی معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به منظور افتتاح یک واحد تولید کننده دستکش های صنعتی که با مشارکت بنیاد برکت راه اندازی شده به استان سمنان سفر کرده است.
این واحد تولیدی زمینه اشتغال 55 نفر را در شهرستان مهدیشهر فراهم کرده است.
7342/7408
کد N2048458

وبگردی