آفتاب

ستاری: مهمترین مولفه در دانشگاهها ایجاد اکوسیستم علم است

ستاری: مهمترین مولفه در دانشگاهها ایجاد اکوسیستم علم است

مشهد- ایرنا- معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: مهمترین مولفه در دانشگاهها برای توسعه علم، ایجاد 'اکوسیستم علم' است و در این میان اراده موثرین مولفه می باشد.

سورنا ستاری روز دوشنبه در جریان بازدید از مرکز توسعه فناوری، پژوهشکده ها و مراکز رشد دانشگاه فردوسی مشهد در جمع اساتید این دانشگاه افزود: آنچه اهمیت دارد موضوع اکوسیستم و زیست بوم در حوزه علم می باشد و در همین جهت، دانشگاه بهترین محل برای فعالیت استارت آپها و شرکتهای دانش بنیان است.
وی ادامه داد: وظیفه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری آن است که به این توسعه علمی در دانشگاهها کمک کند و در این زمینه باید مدل توسعه شهری در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: توسعه شهرها بر اساس فناوری، هوشمندسازی، توسعه استارت آپها و شتاب دهنده ها توسط بخش خصوصی اکنون وضعیت رو به رشدی دارد و این بخش می تواند به کمک دانشگاه بیاید.
وی همچنین اظهارداشت: دانشگاه فردوسی مشهد جهتگیری خود را برای گفتمانسازی علم و فناوری ایجاد کرده و باید به مسئولان این دانشگاه تبریک گفت.
ستاری افزود: هم اکنون دو مدل در دیگر دانشگاههای کشور اتفاق افتاده که باید در دانشگاه فردوسی نیز پیاده سازی شود. این مدلها شامل صنایع غذایی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: این دانشگاه گفتمان علم و فناوری را از چهار سال پیش تاکنون در جهت توصیه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سرلوحه کار خود قرار داده است.
محمد کافی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد در این زمینه دانشگاه کارآفرین را برنامه ریزی کرده و هم اینک این دانشگاه در حوزه علم و فناوری جایگاه ویژه ای دارد و الگوی موفقی از گفتمان علم و فناوری است.
وی ادامه داد: ایجاد مرکز علمی و فناوری در خور یا شایسته دانشگاه فردوسی مشهد نیازمند حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. همچنین فرق دانشگاه فردوسی با سیار دانشگاهها این است که جامعیت دارد یعنی همه تخصصهای مختلف را در خود جای داده و در این جهت به توسعه همه جانبه دست یافته و شتاب علمی آن طی چند سال گذشته بیشتر بوده است.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این حوزه با کمبودهایی مواجهیم که امید است در قالب سفر اخیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به مشهد این مشکلات مرتفع شوند.
همچنین امروز با حضور ستاری دو تفاهمنامه بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه پرداخت تسهیلات و امکانات برای توسعه مراکز علمی و پژوهشی منعقد شد.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جریان سفر یک روزه خود به مشهد تاکنون از مرکز پژوهشکده صنایع هوا خورشید، مرکز صنایع لبنیات و فراورده های لبنی، آزمایشگاههای دانشکده علوم و مرکز توسعه فناوریهای پیشرفته دانشگاه فردوسی مشهد بازدید کرده است.
3027/7489/1858
کد N2047420

وبگردی