آفتاب

رئیس پلیس تهران: 275نفربه دلیل جرایم اقتصادی راهی زندان شدند

رئیس پلیس تهران: 275نفربه دلیل جرایم اقتصادی راهی زندان شدند

تهران- ایرنا- فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طی 9 ماه گذشته در مورد جرایم اقتصادی یک هزار و 656 نفر احضار و 275 نفر راهی زندان شده اند.

به گزارش ایرنا، سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در همایش فرماندهان انتظامی تهران بزرگ افزود: ناجا در این مدت 18 پرونده بزرگ جرایم اقتصادی را تشکیل داده و دو نفر هم طی این بررسی ها توسط قوه قضائیه به اعدام محکوم شده است.
وی با بیان اینکه جامعه محوری از جمله دستورات پلیس تهران بزرگ است، یادآورشد: طی 9 ماه گذشته چهار میلیون و 761 هزار نفر به پلیس مراجعه کرده اند که حجم رضایتمندی آنان از خدمات دریافتی بسیار بالا بوده است.
رحیمی اظهارداشت: روزانه سه هزار و 700 فقره پرونده در پلیس های تخصصی تشکیل، رسیدگی و به مراجع قضایی ارسال می شود.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: طی 9 ماه 9 میلیون و 400 هزار تماس با مرکز فوریت های انتظامی گرفته شده که 4.5 میلیون تماس عملیاتی بوده است و همکاران پلیس در صحنه حاضر شده اند.
وی خاطر نشان کرد: طی این مدت 932 مورد تجمع در نقاط مختلف پایتخت با درایت و طمأنینه ساماندهی شده و مسئول مربوطه مورد بازخواست قرار گرفته است.
رحیمی ادامه داد: در این مدت گروه های ضدانقلاب یک هزار و 6 مورد فراخوان داده اند که پلیس بسیاری از آنها را ناکام گذاشته است.
فرمانده انتظامی پلیس تهران بزرگ گفت: طی 9 ماه گذشته یک هزار و 461 باند مجرمان سازمان یافته متلاشی شده اند و این عملکرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.
وی با شاره به اجرای طرح آرامش بخش در سطح پایتخت اضافه کرد: در این مدت یک هزار و 608 طرح آرامش بخش در 365 محله شده است.
رحیمی از شناسایی و خنثی سازی دو باند مسلحانه پیش از اقدام به سرقت خبر داد و آن را ثمره کارهای اطلاعاتی در محیط های جرم برشمرد.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: مرکز کنترل پلیس طی این مدت 140 هزار تماس لحظه ای از وقوع جرایم مهم را داشته است.
وی افزود: 93 درصد جرایم بزرگ همچون قتل و سرقت مسلحانه کشف شده است در حالی که این رقم پارسال به 88 درصد می رسید.
رحیمی به اجرای طرح برخورد با متخلفان فراری اشاره کرد و از دستگیری یک هزار و 436 نفر در همین زمینه خبر داد.
تهرام/3001 / 1539
کد N2047186

وبگردی