آفتاب
معاون رئیس جمهوری تشریح کرد

زنان، پرچمدار جریان اجتماعی «اصلاح الگوی مصرف»

زنان، پرچمدار جریان اجتماعی «اصلاح الگوی مصرف»

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه جریان اجتماعی «اصلاح الگوی مصرف» باید با پرچمداری زنان شکل بگیرد، گفت: این کنشگری اجتماعی به اقتصاد خانوار، اقتصاد کشور و حفاظت از محیط زیست کمک می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «معصومه ابتکار» امروز (یکشنبه) در آئین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و وزارت نیرو افزود: با توجه به اینکه هیچ چشم اندازی به اصلاح نظام یارانه ای غیرهدفمند و منحرف وجود ندارد، اصلاح الگوی مصرف باید به عنوان یک اخلاق نیک و پسندیده از خانواده ها آغاز شود.
وی ادامه داد: در این زمینه، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده چند طرح را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می توان به پروژه آموزش زنان کشاورز و روستایی برای اصلاح الگوی مصرف آب اشاره کرد.
ابتکار اظهار داشت: علاوه بر این، پروژه ای دیگر برای آموزش دختران دانش آموز در اطراف دریاچه ارومیه در دستور کار قرار گرفته است تا به این ترتیب، نگرش و رفتار نسل های آینده در مورد آب و محیط زیست بهبود پیدا کند.
به گفته معاون رئیس جمهوری، اصلاح الگوی مصرف در زمینه های آب، انرژی و غذا در قالب ساز و کارهایی از جمله «شورای فرهنگ عمومی»، «کارگروه اقتصاد مقاومتی» و همچنین «کارگروه تحریم ها» مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی، موضوع اصلاح الگوی مصرف است، گفت: الگوی مصرف کنونی نه تنها به اقتصاد کشور و خانواده، بلکه به محیط زیست نیز فشار می آورد.
معاون رئیس جمهوری به هدر رفت 30 درصدی غذا در کشور اشاره کرد و گفت: وقتی هدر رفت غذای ما از مزرعه تا سفره 30 درصد است، یعنی ما 30 درصد از منابع آبی که در بخش کشاورزی مصرف می کنیم را در این مسیر از دست می دهیم.
ابتکار در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران گفت: خانم ها در هر جامعه ای نقشی ویژه در مدیریت مصرف دارند و اگر خانواده ها نگرشی صحیح و سبک زندگی درستی داشته باشند، می توانند در مدیریت مصرف اصلاحات زیادی انجام دهند.
وی یکی از محورهای تفاهم نامه امضا شده بین وزارت نیرو و معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، را توان افزایی زنان برای حضور در مدیریت های مرتبط با آب و انرژی ذکر کرد.
به گزارش ایرنا، تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت نیرو و معاونت امور زنان ریاست جمهوری با محوریت اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی به امضا رسید.
این تفاهم ‌نامه همکاری مشترک توسط «معصومه ابتکار»، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده و «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در سالن اجتماعات وزارت نیرو به امضا رسید.
این تفاهم‌نامه به‌منظور برنامه‌ ریزی، ‌سازماندهی و پیشبرد اهداف در زمینه توانمندسازی زنان با رویکرد بهره ‌گیری از ظرفیت ‌های موجود در جهت هم ‌افزایی فعالیت ‌های فرهنگی،‌ آموزشی و تحقیقاتی در حوزه مدیریت مصرف بهینه آب، برق و انرژی صورت گرفته است.
اقتصام**9189**2022
کد N2046697

وبگردی