آفتاب

استراتژی«شکار استعداد»راه گریز رئال برای رهایی از جذب ستاره

استراتژی«شکار استعداد»راه گریز رئال برای رهایی از جذب ستاره

تهران- ایرنا- «فلورنیتینو پرز» رئیس باشگاه رئال مادرید با پیگیری افراطی استراتژی «شکار استعدادهای جوان»، ضمن رهایی از بند مذاکرات سخت و پیچیده با باشگاه ها برای خرید ستاره ها، خود را از سرشاخ شدن با مالکان متمول باشگاه هایی همچون منچسترسیتی و پاری سن ژرمن معاف کرده است.

به گزارش ایرنا، روزنامه آ. اس اسپانیا روز شنبه نوشت: پس از امضای قرارداد با «مارکو آسنسیو» توسط رئال مادرید در سال 2014 ، «ابراهیم دیاز» بازیکن تیم منچسترسیتی تازه ترین بازیکن جوانی است که «فلورنتینو پرز» رئیس کهکشانی ها اقدام به «شکار» او می کند.
رئالی ها با امضای قرارداد با آسنسیو در پنجم دسامبر 2014، استراتژی را آغاز کردند که شواهد حاکی از ادامه آن به شکلی افراطی است.
در واقع، آنها تنها 3.9 میلیون یورو برای آسنسیو پرداخت کردند و در ادامه «اودگارد» نروژی، «لوکاس سیلوا»ی برزیلی و یک دو جین بازیکن جوان و مستعد دیگر را از جمله «سبایوس»، «وینیسیوس» ،«روردریگو» و «اودریوزولا» را به فهرست خود اضافه کردند.
در حالی که سن تمام این بازیکنان در حوالی 20 سال نوسان می کرد، تازه ترین آنها یعنی دیاز تا 20 ساله شدن تقریبا یک سال فاصله دارد؛ بازیکنی که با احتساب وی، پرز در چرخه ای چهار ساله در مجموع مبلغ 217.2 میلیون یورو برای جذب استعدادهایی جوان با قابلیت هایی فراوان هزینه کرده است.
در واقع، برای آنکه بتوان آخرین خرید به اصطلاح «دهن پُر کن» رئال را به یاد آورد، باید به سال 2013 بازگشت، زمانی که آنها برای جذب «گرت بیل»، 101 میلیون یورو به تاتنهام پرداخت کردند.
به محض باز شدن پنجره نقل و انتقالات ماه ژانویه، مادریدی ها نخستین خرید خود را به طور رسمی اعلام می کنند؛ قرارداد بازیکن اسپانیایی (دیاز) در تابستان سال جاری با سیتی به اتمام رسید و پرز بار دیگر، راه را با پرداخت حق فسخ 15 میلیون یورویی موجود در قرارداد دیاز هموار خواهد کرد؛ درست مشابه همان کاری که در مورد «سبایوس» و پرداخت حق فسخ 16.5 میلیون یورویی وی به رئال بتیس انجام داد.
ظاهرا رئیس باشگاه مادریدی به این نوع داد وستد علاقه بیشتری دارد تا اینکه بخواهد خود را درگیر مذاکرات سخت با باشگاه ها کند، ضمن اینکه او هیچ تمایلی ندارد تا با باشگاه هایی که از طریق سازمان های دولتی قدرتمند خاورمیانه ای همچون منچسترسیتی و پاری سن ژرمن، حمایت می شوند، سرشاخ شود.
نکته دیگری که در مورد انتقال دیاز مطرح است، ابراز تمایل باشگاه پاری سن ژرمن برای جذب او است؛ این در حالی است که دیاز به دفعات از تمایلش برای رفتن به مادرید پرده بر داشته است.
با این حساب، دیاز با قراردادی شش ساله به جمع کهکشانی ها ملحق شده و یکی از شماره های بدون مالک یعنی 16 یا 21 را به تن خواهد کرد البته این موضوع به سایر تغییر و تحولات در تیم نیز بستگی دارد.
دیاز در فصل جاری تنها در چهار دیدار برای سیتی به میدان رفت و در مجموع 214 دقیقه بازی 2 گل به ثمر رساند و تنها زمان به ما خواهد گفت که آیا استراتژی «شکار جوانان» برای نسل آینده رئال مادرید، ایده ای خوب خواهد بود یا خیر.
ورزشی**3991**9129
کد N2045967

وبگردی