آفتاب

اینجا شگفت زده خواهید شد!

اینجا شگفت زده خواهید شد!

ممکن است انگیزه شما از رفتن به سفر استراحت باشد شاید هم میخواهید برای ایجاد تنوع و خروج از رکود به سفر بروید.

ممکن است انگیزه شما از رفتن به سفر استراحت باشد شاید هم میخواهید برای ایجاد تنوع و خروج از رکود به سفر بروید. اما عده ای از گردشگران برای قرار گیری در موقعیت های هیجان انگیز و کسب تجارب متفاوت میخواهند سفر کنند .اگر خطر کردن را دوست دارید با مزرعه کروکودیل ها شروع کنید و اگر طرفدار سازه های مدرن و خلاقانه هستید ، بنای کهکشان سوهو میتواند برای شما راضی کننده باشد شاید هم میخواهید گنجینه های ارزشمند قاره آسیا را در قالب یک موزه ببینید.با ما همراه شوید.
مزرعه کروکودیل
پارک سنگ های میلیون ساله و مزرعه کروکودیل در دهکده‌ای آرام، کمی آن طرف‌تر از بزرگراهی که از پاتایا به سمت بانکوک می‌رود قرار گرفته است. این پارک و مزرعه، با مساحتی حدود هفتاد هکتار و به فاصله تنها 15 دقیقه رانندگی از پاتایا، یک از مهم ترین جاذبه های توریستی در برنامه تور تایلند است. این پارک  یک موزه زنده  از حیوانات، درختان بن سای تایلندی   و سنگهای  های کهنسال چند میلیون ساله است که زیر دست باد و باران به شکل هایی جادویی تراش خورده اند و هرکدام شبیه قابی از کره زمینند . سنگهایی که گاهی وزنشان به چندین تن میرسد محوطه این باغ را تزیین کرده اند و چیدمانشان مناظری بدیع و خیره کننده خلق کرده . درختان بن سای تایلندی که گاهی قدمتی بیش از 200 سال دارند در کنار درختان و سنگهای کهنسال همچون نمادی از دخالت بشری در شکل طبیعت جلوه گری میکنند این درختچه های کوچک تربیت شده که انگار مناظر عظیم کوچک شده اند به مینیاتورهای کهن میمانند و قدم زدن در میانشان بی شباهت به سفری خیال انگیز در سرزمین رویاهای شرقی نیست.

اما مانند خود طبیعت، این پارک نیز تنها جلوه گاه آرامش و سکون  نیست. چهره خشن تر حیات وحش را میتوانید در بخش مزرعه کروکودیلها به نظاره بنشینید. مزرعه ای با بیش از هزاران کروکودیل آب شور و شیرین که در بزرگترین دریاچه مصنوعی تایلند از سروکول هم بالا میروند و آرواره های ترسناکشان را به هم میفشرند. شما در اینجا میتوانید شاهد یکی از هیجان انگیز ترین و ترسناک ترین گشت های حیات وحش باشید. نمایشی از بوسیدن دهان یک کروکودیل یا انسانی که سرش را میان آرواره های ترسناک این حیوان گذاشته. نام این بخش پادشاهی کروکودیلهاست اما برخلاف نامش فرمانروای این قلمرو نیز انسان است. این مزرعه کروکودیل برخلاف باغ وحش های معمول در جهان جایی برای پرورش و استفاده از این حیوانات است. شاید باورش سخت باشد اما در اینجا این شما هستید که کروکودیل ها را میخورید نه آنها شما را . در رستوران ویژه این باغ وحش شما میتوانید انواع غذاها با گوشت این درندگان را سفارش دهید یا در مغازه یادگاری فروشی آن لوازم تهیه شده از پوست با ارزش آنها را برای عزیزانتان سوغات بخرید. شاید ببه نظر شما این روش خیلی متمدنانه ای برای نگهداری یک حیوان یا گرداندن یک باغ وحش نباشد اما باید گفت در شرق آسیا چنین اتفاقاتی معمول است. برخلاف باغ وحش های غربی که سعی میکنند محیط نگهداری حیوانات تا حد امکان شبیه محیط طبیعی زندگیشان باشد در شرق آسیا حیوانات در باغ وحش حکم اسباب سرگرمی و سوژه عکاسی مردم را دارند. در بخش باغ وحش ویژه این پارک نیز شما میتوانید حیوانات عجیب حیات وحش مانند ببر سفید یا گربه ماهی عظیم الجثه (بزرگترین ماهی آب شیرین جهان که میتواند تا 500 کیلو نیز برسد)را ببینید و در کنارشان عکس بگیرید  در اینجا حتی ماهی در حال انقراض تایلندی به نام تفا نیز یافت میشود. به همین دلیل در اینجا شما میتواند تجربه منحصر بفردی از برخورد با این حیوانات را کسب کنید شما میتوانید در باغ وحش این مجموعه مرغی را که به یک چوب ماهیگیری متصل است به کروکودیل‌ها بدهید به زرافه‌ها موز بدهید یا به تماشای کشتی انسانه با کروکودیلها بنشینید .این مجتمع تفریحی در فوریه سال ۱۹۹۲ توسط یک تاجر محلی که علاقه بسیاری به طبیعت داشت و صاحب مجموعه‌ی بزرگی از اشیای طبیعی با شکل‌های غیر معمول شامل صخره‌های لایه‌لایه و درختان تزئین شده تایلندی بود افتتاح شد. از نوامبر تا فوریه فصل گرم و خشک پاتایا و مناسب‌ترین زمان برای سفر به آن است. پارک سنگ و مزرعه‌ی تمساح هرروز از ساعت ۸ صبح تا ۶٫۳۰ غروب به روی بازدیدکنندگان گشوده است. بازدید از این مجموعه حدوداً ۴ ساعت زمان می‌خواهد. ورودی برای گردشگران بزرگسال چهارصد بات و برای کودکانی که بین ۹۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر قد دارند ۲۰۰ بات و برای زیر ۹۰ سانتیمتر رایگان است.
بنای کهکشان سوهو چین
پکن شهر خیابان های وسیع، ساختمان های بلند با معماری های عجیب است که نتیجه تلاش های بی وقفه مردمانی سخت کوش است. با سفر به پکن این شانس را خواهید داشت که تلفیقی از آثار معماری عصر جدید و قدیم را در کنار یکدیگر ببینید. با وجود پیشرفت روز افزون صنعت و تکنولوژی در دنیا و همراهی هرچه بیشتر سرزمین چین با این سیر پیشرفت، این کشور تلاش زیادی در حفظ و نگهداری از آثار تاریخی خود دارد. از دیگر آثار دیدنی پکن باغ های بی نظیر و موزه های ارزشمند آن است. همچنین مکان های تفریحی و سواحل بسیار زیبای آن را نمی توان نادیده گرفت.

اما یکی از قسمت های هیجان انگیز سفر به پکن بازدید از ساختمان های عظیم آن است که در ساخت آن ها خلاقیت های زیادی به کار رفته است. یکی از این مجموعه ها که شهرت جهانی نیز پیدا کرده است، بنای کهکشان سوهو چین است.
زاها حدید طراح نابغه قرن که سابقه طراحی بهترین و زیباترین بناها را در کارنامه خود دارد، پس از اتمام ساخت این ساختمان جایزه برترین معماری جهان را به عنوان اولین زنی که این عنوان را کسب می کند، از آن خود کرد.
با دیدن این بنا که تنها یکی از آثار او است، ایمان خواهید آورد که حدید ملکه معماری مدرن است که تاکنون رقیبی نداشته است.
کهکشاه سوهو “Galaxi SOHO”  مجموعه ای از 5 ساختمان عظیم با ظاهری تخم مرغی شکل است که با پل های هوایی به هم مرتبطند. این مجموعه بی نظیر حاصل پیوند خلاقیت با آخرین تکنولوژی روز و همچنین بخش هایی از آن برگرفته است طرح های معماری سنتی چینی است. محال است از این برج ها دیدن کنید و معمار آن را تحسین نکنید.
این مجتمع عظیم و پیچیده با وسعت 330 هزار متر مربع، شهری است در دل پکن که شامل دفاتر اداری، فروشگاه ها مراکز تفریحی، پزشکی و بسیاری بخش های دیگر است.
این ساختمان در واقع نمادی از قدرت و پیشرفت تکنولوژی چین است که به رخ رقبای جهانی کشیده می-شود.
خطوط ساده منحنی، طرح غالب به کار رفته در مجموعه است و خواهید دید که این برج ها فاقد خطوط تیز و خشک همیشگی هستند. بازدید از این مجتمع تصور سیال بودن ساختمان ها را به شما القا می کند. این خطوط نرم و منحنی در سرتاسر مجموعه کشیده شده و ساختمان ها را به طرز عجیبی به همدیگر متصل می کند.
در ورود خود به این ساختمان ها باید بدانید که طبقات پایین مخصوصا 3 طبقه اول را به فروشگاه ها و مراکز تفریحی اختصاص داده اند. در طبقات بالاتر دفاتر اداری وجود دارد و بالاترین طبقات هر برج که زیباترین چشم اندازها را از این مجتمع و اطراف آن دارد، مخصوص رستوران ها و کافه های مجلل است.
در چین و مخصوصا در شهر پکن بناهای عجیب زیادی خواهید دید اما بنای سوهو بی شک از عجیب ترین و شگفت انگیز ترین معماری هایی است که در عمر خود خواهید دید. مثال این بنا تا کنون ساخته نشده و در نوع خود بی نظیر است.
این مجموعه بی نظیر را می توانید به راحتی پیدا کنید، چرا که در قلب شهر پکن ساخته شده و در حین گذر از بزرگراه های شهر حتما نمایی از آن را خواهید دید.
برخی منتقدان معتقدند از این فضای بی نظیر آنچنان که در ظرفیت آن است، استفاده نشده و به نوعی آن را شهر ارواح می نامند. از این رو به تازگی مراکز تفریحی زیادی برای رضایت بیشتر گردشگران تور چین در این مجتمع افتتاح شده است. اما جدای از همه این مسائل تنها دیدن عظمت معماری این بنا خود به تنهایی می-تواند علاقه مندان زیادی را به خود جلب کند. چرا که ساختمان این بنا حرف های زیادی برای گفتن دارد.

موزه تمدن آسیایی
کشور کوچک سنگاپور، با وجود مساحت اندکی که دارد، یکی از کشور های پیشتاز در اقتصاد دنیاست و نیز از پرطرفدارترین مقاصد مورد توجه گردشگران تور مالزی و سنگاپور است. این کشور با مساحتی به اندازه یک شهر به عنوان لوکس ترین  شهر و کشور جهان همواره مورد علاقه گردشگران بوده است.
سنگاپور را مملوء از بناهای عجیب و آسمان خراش های باشکوه خواهید دید. همچنین طبیعت و جزایر و سواحل این کشور نیز در نوع خود دیدنی هستند و سفری پر ماجرا را برای بازدیدکنندگان این نقطه از جهان خلق می کنند. یکی از بخش های مهم و ارزشمند سفر به سنگاپور بازدید از موزه تمدن آسیا است. از نام موزه می توان فهمید کاربری آن چیست. بازدید از این موزه اطلاعات ارزشمندی راجع به تاریخ و تمدن ملل شرق آسیا از زمان مهاجرت اولین اقوام و شکل گیری تمدن های شهری در جلگه ها و در کنار آب ها تا به امروز را به زیبایی مصور ساخته اند که برای عموم مردم و به ویژه علاقه مندان به تاریخ بسیار ارزشمند است. در واقع این موزه بیان می کند که چگونه اقوام از ملل مختلف در کنار یکدیگر قرار گرفتند و یک ملت واحد تشکل دادند.

بنای موزه که در واقع زیباترین بخش موزه است، در سال 1867 تکمیل شده است و به عنوان کاخ امپراطوری مورد استفاده قرار می گرفته که در نهایت در سال 1990 در فهرست آثار ملی سنگاپور قرار گرفت. و بعدها در سال 2003 به طور رسمی  به عنوان موزه تمدن آسیایی مورد بازدید عموم قرار گرفت. طبقه اول ساختمان به کافه ها، رستوران و فروشگاه های کوچک سوغاتی فروشی اختصاص یافته است و طبقات بالایی برای نمایش آثار هنری آماده شده است.
این بنا یکی از آثار تاریخی به جا مانده از عصر استعمار این کشور است که امروزه محل گردآوری مجموعه عظیمی از گنجینه های ارزشمند قاره آسیا و بخصوص سرزمین های جنوب شرقی آن است. هدف اصلی تاسیس موزه ایجاد بینش عمیق در فرهنگ های متنوع آسیاست که ادغام آن ها به نوبه خود، منجر به تشکیل یک جامعه چند ملیتی موفق و ثروتمند تا به امروز شده است. ماحصل تعامل این فرهنگ ها در کنار یکدیگر ملتی صلح دوست تلاش گر و موفق ایجاد کرده است که امروزه به عنوان یکی از ثروتمندترین و لوکس ترین کشورها و نیز امن ترین کشور جهان برای گردشگری شناخته می شود.
آنچه که در موزه خواهید دید داستان زندگی مردمان این سرزمین در طول تاریخ از ابتدای مهاجرت مردمان چین و هند تا ظهور ادیان مختلف اسلام، بودا و مسیحی و نقش آن ها در زندگی مردم به خوبی بیان شده است.
اگرچه جذابیت های موزه بسیار دیدنی و سرگرم کننده است، اما بازدید از آن با همراهی تور هدایت موزه بسیار مفیدتر و سریع تر پیش می رود. برای استفاده از این تورها باید از سایت موزه دیدن کنید و بلیط تور را در روز دلخواه خود خریداری کنید.
تاریخ و اسناد معتبر و شیوه بیان ساده و نیز روش های جذب مخاطب تاثیرات مهمی در محبوب بودن این موزه از نظر گردشگران خارجی و نیز پر بازدید بودن آن دارد.
اگرچه این موزه چندان بزرگ نیست، در بازدید از آن مشاهده خواهید کرد که مسئولان همواره در تلاشند که موزه برای بازدید کنندگان مکانی جذاب و شگفت انگیز باشد. بخش های مختلف موزه شامل نمایشگاه مجسمه سازی که با نام بخش ACM  توجه ویژه ای به ارتباطات تاریخی میان فرهنگ های آسیایی و نیز روابط آسیا و جهان دارد و بخش ACM3 که در آن مجموعه بی نظیری از آثار تاریخی شامل کشتی کشتی شکسته Tang و گنجینه هایی از قرن نهم میلادی امپراطوری چین که در سال 1998 کشف شدند و بسیاری آثار دیدنی دیگر است.این مکان ارزشمند در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی در دسترس است.



کد N2044688

وبگردی