آفتاب
مدیرعامل منطقه آزاد کیش:

رسانه ها نقشی کلیدی در توسعه و پیشبرد جامعه دارند

رسانه ها نقشی کلیدی در توسعه و پیشبرد جامعه دارند

کیش - ایرنا - مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش کلیدی رسانه ها در توسعه و پیشبرد جامعه از مطبوعات و اصحاب رسانه خواست تا معرفی ظرفیتهای متنوع این جزیره را در صدر اولویت های خبری و جریان اطلاع رسانی قرار دهند.

به گزارش ایرنا، غلامحسین مظفری در اولین نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه کیش که بعد از انتصاب وی به عنوان مدیرعامل این منطقه آزاد تشکیل شد، افزود: رسانه ها و مطبوعات به عنوان مشاوران امین، نقشی کلیدی و موثر در توسعه و پیشبرد جامعه دارند و می توانند با به کارگیری توانمندیهای حرفه ای و تخصصی جایگاه ملی و بین المللی جزیره بی همتای کیش را ارتقاء دهند و ظرفیت های بی بدیل اقتصادی، فرهنگی و گردشگری این منطقه را به جهان معرفی کنند.
وی افزود: جزیره کیش سرشار از ظرفیت ها و برخوردار از قابلیتهای بی بدیل برای بین المللی شدن است که معرفی این جاذبه ها نیازمند برنامه ریزی و ایجاد موج رسانه است و در این زمینه همه ما بویژه اصحاب رسانه رسالتی مهم دارند.
در این نشست که چهارشنبه شب برگزار شد، نمایندگان و اصحاب رسانه کیش در سخنانی جداگانه دیدگاهها و نظرات، خود را در خصوص امور اطلاع رسانی، مسائل و مشکلات جزیره و نیازمندیها بیان کردند.
در ادامه، مدیرعامل منطقه آزاد کیش نتایج این نشست را بسیار مثبت و مهم ارزیابی کرد و از همراهی جامعه مطبوعاتی با راهبردها و رویکردها و نقش آنان در توسعه جزیره قدردانی کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر جایگاه ویژه رسانه ها در جزیره کیش گفت: گرچه تعداد نشریات و رسانه های فعال در کیش به ظاهر کم است اما عملکرد آنان از نظر کیفی و تاثیرگذاری مهم و مثبت ارزیابی می شود.
مظفری افزود: پیگیری خواسته های صنفی اهالی رسانه کیش، راه اندازی جشنواره مطبوعات مناطق آزاد، همراهی مدیران سازمان با رسانه های جزیره و توقعات و تعاملات دو طرفه از مهمترین موضوعاتی است که در حوزه رسانه های کیش با جدیت پیگیری خواهد شد.

** شفاف سازی با به کارگیری فناوریهای نوین، محور برنامه سازمان منطقه آزاد کیش
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه این نشست با برشمردن مهمترین اولویت های کاری این سازمان بر ضرورت شفاف سازی امور، به عنوان بستر رفاه اجتماعی و خدمت رسانی به مردم از یکسو و ایفای نقش سازنده منطقه آزاد در بحث کلان ملی از دیگر سو تاکید کرد.
غلامحسین مظفری استفاده از فناوری های نوین، نرم افزارها و اپلیکیشن های ارتباطی جهت اطلاع رسانی و ارتباط پیوسته با خدمات دهنده و خدمات گیرنده را موثرترین راهکار برای شفاف سازی امور دانست و افزود: تمامی این امکانات باید در زمینه ها اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی به کار گرفته شود و فضای همکاری در کیش مانند اتاق شیشه ای باشد، تا بتوان همه مشکلات موجود در جزیره را شناسایی و حل کرد.

** ضرورت معرفی فرهنگ بومیان و عرضه تولیدات این حوزه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه فرهنگ، آداب و رسوم، دست ساخته ها و تنقلات و خوراکی های بومی را از داشته های ارزشمند، قابل عرضه و جاذبه های اقتصادی و گردشگری برشمرد که مورد غفلت قرار گرفته و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: تجاری سازی و برند سازی فرهنگ بومیان جزیره و دستاوردهای صنایع دستی و غذایی آنان می تواند در زمینه اشتغالزایی و درآمد، کمک بزرگی باشد، لذا از این ظرفیتها باید به عنوان فرصت استفاده شود و در همه مراکز تجاری، نمایشگاهی، اقامتی و پذیرایی باید جایگاهی ویژه برای عرضه کالاها و خوراکی ها و مصنوعات بومی در نظر گرفته شود.

** پیگیری و تکمیل پروژه ها و طرح های نیمه تمام با اولویت در دستور کار قرار داد
مدیرعامل منطقه آزاد کیش در بخشی دیگر از سخنان خود پیگیری و تکمیل طرح های نیمه تمام و در دست اقدام را از دیگر اولویت های این سازمان عنوان کرد و افزود: در راستای این اولویت به گونه ای برنامه ریزی شده که این طرح ها و سرمایه گذاری ها در کوتاهترین زمان به سرانجام برسد و این مهمترین هدف مدیریت مناطق آزاد است.

** قانون مناطق آزاد در مواردی تحت تاثیر بخشنامه ها قرار گرفته است
غلامحسین مظفری در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص وجود برخی موانع در روند توسعه مناطق آزاد گفت: قانون این مناطق در مواردی تحت تاثیر برخی بخشنامه ها قرار می گیرد و متاسفانه این موضوع همواره وجود داشته است که نمونه آن تاثیر پذیری قانون جذب سرمایه گذاری به عنوان یک قانون مترقی از برخی بخشنامه ها است که برای حل این مشکلات باید در بخشهای اجرایی با برنامه ریزی و ارائه تسهیلات مناسب اقدام کرد.

** تشکیل شورای راهبردی از دیگر اولویتهای جزیره کیش
مظفری تشکیل شورای راهبردی را به عنوان یک اتاق فکر مهم و حساس، از برنامه های جدی خود اعلام کرد و افزود: هدف از تشکیل و فعال شدن شورای مطالعات راهبردی این جزیره کمک به اقتصادی ملی و پیوند با اقتصاد جهانی است.
وی با تاکید بر ضرورت و اهمیت این شورا در برنامه ریزی ها و توسعه منطقه آزاد کیش افزود: تشکیل شورای مطالعات راهبردی که در ساختار سازمان منطقه آزاد کیش نیز وجود دارد یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: این شورا محلی مناسب برای بحث های تخصصی و تدوین برنامه میان مدت جزیره کیش است و می توان در این شورا برای حوزه های مختلف پروژه تعریف کرد و موضوعات مرتبط با دانشگاهها و شرکت های دانش بنیان را مطرح و بررسی کرد.
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوالی در خصوص جابه جایی های احتمالی در مدیران کیش گفت: اعتقادی به جابه جایی های گسترده ندارم و هیچگاه رفاقت و سیاسی نگری در جابه جایی ها را قبول نداشته ام اما برای همراهی و پیشبرد اهداف سازمان در مواردی ناچار به تغییر هستیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، همچنین در این نشست بر برگزاری اولین جشنواره مطبوعات و رسانه های مناطق آزاد کشور با رویکرد به معرفی ظرفیت های بین المللی این جزیره در مرداد سال آینده در جزیره کیش تاکید کرد.
مظفری با اشاره به اقدام های انجام شده برای تشکیل خانه مطبوعات کیش، افزود: برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه های مناطق آزاد در کیش به عنوان اولین اقدام خانه مطبوعات این جزیره در دستور کار قرار گیرد و این خانه متولی این رویداد فرهنگی و رسانه ای باشد.
مدیرعامل منطقه آزاد کیش در ادامه سخنان خود بر ضرورت تدوین تقویم برنامه ای در همه زمینه ها از جمله فرهنگی، گردشگری و امور رسانه ای، مطبوعاتی بویژه برگزاری جشنواره مطبوعات تاکید کرد و افزود: این اقدام به برنامه ریزی و آینده نگری کمک می کند و ما را ملزم به اجرای برنامه ها می کند.
جزیره کیش به عنوان قطب گردشگری کشور و منطقه و جمعیتی بالغ بر 35 هزار نفر، با مساحتی حدود 91 کیلومتر مربع در 18 کیلومتریِ کرانه جنوبی ایران، در محدوده شمالی خلیج‌‌فارس واقع است.
جزیره کیش به سبب موقعیت جغرافیای از جمله قرارگیریِ آن در منطقه جغرافیایی استراتژیک خلیج فارس ، آب و هوای مطلوب در 8 ماه از سال و دارا بودن سواحل مرجانی و زیرساختهای حمل و نقل هوایی و دریایی، گردشگری و اقامتی از موقعیتی ممتاز برخورداراست.
1339
کد N2044467

وبگردی