آفتاب
با حضور وزیر بهداشت/

22 خانه بهداشت در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب افتتاح شد

22 خانه بهداشت در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب افتتاح شد

کرمانشاه - ایرنا - خانه بهداشت روستای زلزله زده «مشک نار» به نمایندگی از 22 خانه بهداشت شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب با حضور سید حسن قاضی‌ زاده هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه روز پنجشنبه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این خانه بهداشت گفت: کار ساخت این خانه بهداشت از آذر سال گذشته شروع و در مهر ماه سال 97 به پایان رسید است.
دکتر محمودرضا مرادی ادامه داد: متراژ خانه بهداشت روستای مشک نار را 90 متر مربع دانست که توسط بانک آینده ساخته شده است.
وی در جریان افتتاح این پروژه افزود: امروز در مجموع 22 خانه بهداشت شهرستان سرپل ذهاب که در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 تخریب شده بود، به بهره برداری رسید.
به گفته مرادی ، برای هر خانه بهداشت 240 میلیون تومان هزینه شده که تعداد 17 خانه بهداشت توسط بانک آینده ساخته شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در ادامه گفت: در مجموع 65 پروژه احداثی شامل 2 فاز بیمارستانی، هقت مرکز خدمات جامع سلامت، 50 خانه بهداشت، 2 پایگاه سلامت شهری، 2 مرکز فوریت های پزشکی و 2 کلینیک دندانپزشکی افتتاح می شود.
مرادی ، تعداد پروژه های تعمیراتی را 2 پروژه شامل یک مرکز خدمات جامع سلامت و یک خانه بهداشت اعلام کرد.
وزیر بهداشت صبح امروز فاز دوم بیمارستان شهدای سرپل ذهاب را نیز که در زلزله سال گذشته آسیب دیده بود، افتتاح کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی را تا پایان امسال و واحدهای شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
3033/8066
کد N2044341

وبگردی