آفتاب
معاون وزیر صنعت:

صنایع و کانی های فلزی 25 درصد بازار سرمایه را تشکیل می دهد

صنایع و کانی های فلزی 25 درصد بازار سرمایه را تشکیل می دهد

تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صنایع و کانی های فلزی 25 درصد بازار سرمایه را تشکیل می دهد و از 50 هزار میلیارد تومان سرمایه بورس، 11 هزار میلیارد تومان به این بخش اختصاص دارد.

به گزارش ایرنا از تارنمای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «خداداد غریب پور» که رییس هیات عامل ایمیدروست، امروز (سه شنبه) در نخستین نشست شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی صنعت فولاد شرکت کرد.
غریب پور در این نشست که با حضور مدیران شرکت های بزرگ زنجیره صنعت فولاد برگزار شد، افزود: 33 درصد سود بازار سرمایه متعلق به صنایع فلزی است؛ این مهم نشان می دهد که صنایع فلزی به اندازه پتروشیمی ها تاثیرگذارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بخش معدن و صنایع معدنی دارای مزیت رقابتی است و نقش پیشران و ارزش افزایی دارد که با استحصال مواد معدنی، می تواند سوددهی بالایی داشته باشد.
غریب پور اضافه کرد: اکنون نقشه راه معدن، طرح جامع فولاد و سیاست های ایمیدرو روی میز است و اجرای این برنامه ها برای توسعه بخش معدن و صنایع معدنی به همفکری تشکل ها و بخش خصوصی نیاز دارد.
رییس هیات عامل ایمیدرو، نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد را «فرصتی برای توسعه استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان» دانست و بیان داشت: مهمترین هدف این جشنواره و نمایشگاه، ارائه قابلیت های صنعت فولاد، طرح نیازها و قابلیت سازی برای نیازهاست که برپایه بومی سازی و حمایت از تولید داخلی خواهد بود و با این رویکرد، ایمیدرو از جشنواره حمایت می کند.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران هفدهم تا بیستم دی ماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.

** ضرورت تدوین سیاست های کلی برای پابرجایی صنعت
«سیدرضا شهرستانی» عضو هیات مدیره انجمن فولاد، در این جلسه گفت: اکنون با کاهش شدید قیمت فولاد و تولید مازاد روبرو شده ایم و از برنامه تولید 25 میلیون تن فولاد تا پایان امسال، فقط 12 میلیون تن در داخل مصرف می شود و حدود 13 میلیون تن مازاد است.
وی ادامه داد: باید برنامه ای همراه با سیاست های کلی از سوی ایمیدرو برای پابرجا ماندن صنعت فولاد تدوین شود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز گفت: فهرست نیازمندی های خود را در بخش های مختلف تهیه کرده ایم و قرار است آنها را در یک فراخوان عمومی اعلام کنیم.
«حمیدرضا عظیمیان» ادامه داد: با توجه به این نیازمندی ها، اگر فردی یا شرکت استارت آپی آمادگی ساخت و تامین تجهیزات مورد نیاز ما را دارد، پس از انتخاب در هیات داوری، با آن قرارداد بسته و حمایت مالی می کنیم.

** پیشنهاد روز ملی فولاد
رئیس هیات مدیره انجمن فولاد ایران در این نشست گفت: اکنون دستاوردهای قابل توجهی در داخلی سازی صنعت فولاد حاصل شده است که وابستگی به خارج را کاهش می دهد.
«بهرام سبحانی» ادامه داد: نرم افزاری با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی تهیه شده است تا تولیدکنندگان بتوانند دستاوردهای خود را در آن درج کنند.
وی ادامه داد: پیشنهاد کرده ایم روزی به نام روز ملی فولاد نامگذاری شود.
«حمیدرضا فولادگر» عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نیز گفت: کمیسیون صنایع و معادن برای همکاری در زمینه بومی سازی و داخلی سازی صنعت فولاد آمادگی دارد.

اقتصام*3065*1961*
کد N2043025

وبگردی