آفتاب

آدم کشی و بی‌خانمانی درانگلیس به بالاترین حد در 10سال گذشته رسید

آدم کشی و بی‌خانمانی درانگلیس به بالاترین حد در 10سال گذشته رسید

لندن – ایرنا – بررسی داده‌های آماری در آخرین روزهای سال 2018 میلادی نشان می‌دهد که آدم کشی و بی‌خانمانی در انگلیس به شکل بی‌ سابقه‌ ای در حال افزایش است.

به گزارش ایرنا، آماری که پلیس لندن به‌ تازگی در اختیار وزارت کشور انگلیس درباره وضعیت آدم کشی در لندن قرار داده حاکی است که این معضل در انگلیس به بالاترین حد در 10 سال گذشته رسیده است.
این آمار نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بالغ ‌بر131 تن در پایتخت انگلیس به قتل رسیده، که این تعداد با آمار سال 2009 برابری می‌ کند.
بر اساس این آمار 74 فقره مربوط به چاقوکشی ، 14 فقره مربوط به حمله مسلحانه و 2 فقره براثر حمله با سلاح سرد بوده است.
نکته قابل‌ توجه این است که یک‌ سوم قربانیان بین 16 تا 24 سال بوده و 24 تن نوجوان بوده‌اند.
افزایش بی‌ سابقه آدم کشی در انگلیس از ابتدای سال جاری میلادی به موضوعی نگران‌ کننده در این کشور بدل شده، به ‌طوری‌ که در ماه‌های فوریه و مارس گذشته به ‌تنهایی 36 فقره آدم کشی گزارش ‌شده است.
در جریان آخرین حمله صورت گرفته مأموران پلیس ساعت 1 و 20 دقیقه بامداد شنبه برای رسیدگی به یک حادثه جنایی در مرکز لندن، حاضر شدند و به ‌رغم انتقال سریع قربانی به بیمارستان ، او کمتر از یک ساعت بعد جان می ‌دهد.
دولت انگلیس ادعا می‌کند که تمهیدات ویژه‌ای را در جهت بهبود وضعیت امنیت داخلی این کشور صورت داده اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که تمهیدات یادشده تأثیری در حل این معضل نداشته است.
نشریه «ساندی‌ تایمز» فروردین گذشته گزارش داد که آمار قتل و آدم کشی در پایتخت انگلیس برای اولین بار در تاریخ معاصر از نیویورک آمریکا پیشی گرفته است.
کارشناسان انگلیسی بر این باورند که رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا، اصلی‌ترین عامل افزایش افراط‌ گرایی و جرم و جنایت در این کشور است . سیاست‌های ریاضتی دولت «ترزا می» از دیگر مسائلی است که فشار زیادی را بر نحوه عملکرد دستگاه‌های امنیتی این کشور وارد کرده است.
کرسیدا دیک رئیس پلیس لندن معتقد است که این مساله به افزایش جرم و جنایت در انگلیس دامن زده است.

** بی‌خانمانی در انگلیس در طول پنج سال گذشته دو برابر شده است
تحقیقات موسسه خیریه بحران (کرایسس) انگلیس نشان می‌دهد که در حال حاضر 170 هزار خانوار در این کشور، بی‌خانمانی را به شکل ناگواری تجربه می‌کنند. این افراد اغلب کف خیابان، معابر عمومی، صندلی وسایل نقلیه و یا چادر شب را صبح می‌کنند که در آمارهای رسمی دولت انگلیس دیده نمی‌شوند.
بر اساس این گزارش معضل بی‌خانمانی در انگلیس نسبت به سال 2012 میلادی نزدیک به 98 درصد رشد یافته و همچنان روند افزایش طی می‌کند.
آخرین آمار وزارت کشور انگلیس نیز نشان می‌دهد که طی یک سال گذشته بالغ‌بر 120 هزار کودک در انگلیس در اقامتگاه‌های موقت و غیر مناسب زندگی کرده‌اند.
این آمار همچنین حاکی است که تا ژوئن 2018 میلادی، 82 هزار و 310 خانوار در اقامتگاه‌های موقت مستقر بوده که این میزان در قیاس با سال قبل 5 درصد و در قیاس با هشت سال پیش 71 درصد افزایش داشته است. افزون بر این، بیش از 2 هزار و 500 خانواده در خوابگاه و 3 هزار و 740 خانوار دیگر هم در اردوگاه پناه‌جویان اسکان داده‌ شده ‌اند.
اسکای نیوز در گزارشی تکان‌دهنده، با تعدادی از افراد بی‌خانمان در انگلیس مصاحبه کرده که در آن عمق این فاجعه را در آستانه ایام کریسمس به تصویر کشیده است.
در یک مورد مرد 47 ساله‌ای که در کنار خیابان زندگی می‌کند درباره بدرفتاری مردم با خود سخن گفته و عنوان می‌کند که برخی افراد او را لگد زده و مورد اهانت قرار می‌دهند، به همین خاطر بایستی با چشم‌باز استراحت کند.
یک بی‌خانمان دیگر نیز می‌گوید که از دو سال پیش بی‌خانمان شده و دراین‌باره می‌گوید: زمانی که بی‌خانمان می‌شوید گرفتار خواهید شد و دیگر راه خروجی وجود ندارد.
بی‌خانمانی در انگلیس از دهه 90 میلادی تا سال 2010 به طرز قابل‌توجهی کاهش یافت اما از سال 2010 به این‌سو هم‌زمان با به قدرت رسیدن محافظه‌کاران، رشد بی‌سابقه‌ای را باوجود وعده‌های فراوان آن‌ها برای ساخت خانه‌های ارزان‌قیمت تجربه کرده است.
فروش واحدهای مسکونی متعلق به دولت که اغلب افراد بی‌خانمان در آن زندگی می‌کردند، یکی راهکارهایی بود که محافظه‌کاران برای ایجاد مولدهای مالی در عرصه مسکن به اجرا گذاشتند تا از طریق ساخت واحدهای کوچک و ارزان‌تر خانواده‌ها را صاحب مسکن کنند. اما این مساله در اصل به آواره شدن مردم و گسترش معضل بی‌خانمانی دامن زده و دولت همچنان نتوانسته توازنی میان عرضه و تقاضای بالای مسکن ایجاد کند.
از سویی، جریانات دست راستی و ملی‌گرا موفق شدند تا این معضل را به‌پای ورود آوارگان از کشورهای جنگ‌زده مصادره کرده و درنتیجه مردم انگلیس در همه‌پرسی سال 2016 به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند. بااین‌حال، آمار فقر و بی‌خانمانی در انگلیس در طول دو سال گذشته نه‌تنها کم نشده بلکه این کشور را در آستانه مهلت قانونی خروج از اتحادیه اروپا به بحران‌های اقتصادی و سیاسی کشانده است.
اروپام ** هـ ن ** 1546
کد N2039593

وبگردی