آفتاب

نشست اعضای کمیسیون کارگری و کمیته نظارت بر واکنش‌های کارگری آذربایجان شرقی برگزار شد

نشست اعضای کمیسیون کارگری و کمیته نظارت بر واکنش‌های کارگری آذربایجان شرقی برگزار شد

نشست اعضای کمیسیون کارگری و کمیته نظارت بر واکنش‌های کارگری استان آذربایجان شرقی در محل لیفتراک‌سازی سهند برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، نشست اعضای کمیسیون کارگری و کمیته نظارت بر واکنش‌های کارگری استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس کل دادگستری، دادستان تبریز، نماینده استانداری و مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت و شهرک‌های صنعتی و دستگاههای عضو این کمیته در محل کارخانه لیفتراک سازی سهند برگزار شد. اعضای حاضر پس از بازدید از مجموعه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های تولید این کارخانه به بیان اقدامات صورت گرفته و پیشنهادات خود در این زمینه پرداختند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در این نشست  با اشاره به اهمیت احیاء و راه‌اندازی مجدد این صنایع بر تلاش بیشتر مدیران این مجموعه‌های مهم صنعتی تاکید کرد و گفت: مدیران همواره نقش تعیین‌کننده در تعیین مسیر حرکت و پویایی شرکت‌ها داشته و بی‌توجهی به اهلیت مدیران همواره با چالش‌های بیشتری همراه بوده است.

حجت الاسلام مظفری با تأکید بر اهلیت مدیران واگذاری برخی صنایع به اهمیت حمایت از صنایع و حل موانع و مشکلات پیش رو اشاره کرد و گفت: نباید حمایت باعث شود تا مشکلات بیشتر شده و به روند تولید و جریان فعالیت واحد مشکل دار منجر شود بلکه با تسهیلگری بیشتر تلاش می‌کنیم تا ضمن رفع موانع و مشکلات پیش رو شرایط برای احیاء و راه‌اندازی و به حداقل رساندن مشکلات فراهم شود تا در یک شرایط روحی کارگران و مدیران بتوانند با ارائه برنامه مدون مسیر را برای تولید و ارزش آفرینی در شرکت ادامه دهند.

رئیس کل دادگستری استان در تبیین برنامه‌های این کمیته در رسیدگی به عملکرد مدیران واحدهای مشکل‌دار اظهار داشت: انتظار این کمیته ارائه برنامه‌های مدون و تعیین اهداف و برنامه‌های این واحدها است و اگر مدیران به این امر توجه نکنند، بی‌شک روند واگذاری و تعیین تکلیف این واحدها در برنامه دستگاه‌های صنعت و معدن و تجارت و استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و به مدیران و افراد فعال واگذار تا از منافع ملی و استانی و بیت‌المال مراقبت و صیانت کنیم و با تغییر مدیریت یا واگذاری به افراد حائز شرایط زمینه‌های اشتغال بیشتر و زمینه‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود.

مظفری لازمه تحقق اهداف و برنامه‌ها را توجه و حمایت تمامی دستگاه‌ها عنوان کرد و افزود: باید با تمام توان ضمن تقویت زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود زمینه‌های پیشرفت و نیز امکان تولید محصولات در جهت قطع وابستگی و کالاهای خارجی وارداتی گرفته شود و بتوانیم به محصولاتی قابل رقابت دست یابیم.

همچنین در حاشیه این نشست حاضران از مجموعه صنعتی بلبرینگ‌سازی ایران بازدید کردند و مشکلات موجود در این شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد ضمن ارائه برنامه‌های تولید نسبت به تعیین تکلیف این واحدها اقدامات لازم به عمل آید.

کد N2039450

وبگردی