آفتاب

موزه گرمابه پهنه سمنان میزبان نمایشگاه زن به ظن تاریخ

موزه گرمابه پهنه سمنان میزبان نمایشگاه زن به ظن تاریخ

کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: موزه گرمابه پهنه سمنان میزبان نمایشگاه "زن به ظن تاریخ" شد.

به گزارش ایلنا، راضیه طاهری (کارشناس حفاظت و مرمت آثار تاریخی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان) با اشاره به برگزاری نمایشگاه "زن به ظن تاریخ" گفت: در این نمایشگاه بیش از ۹۰ اثر از دوره‌های مختلف تاریخی و از نقاط مختلف کشور در رابطه با بانوان گردآوری و به نمایش عموم گذاشته شده است.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف  افزایش آگاهی جامعه و بانوان نسبت به جایگاه و مقام والای زن در طول تاریخ، تغییر دیدگاه گردشگران خارجی و داخلی، آشنایی با حکومت‌گران زن، مقایسه تطبیقی جایگاه زنان در ایران و جهان و ... برپا شده است.

طاهری از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه را آشنایی با زنان شاهنامه، برقراری ارتباط با گروه‌های هدف از جمله دانشجویان، دانش آموزان و انجمن‌های مرتبط با فعالیت‌های اجتماعی بانوان، نمایش آثار ارزشمند موجود در مخزن اشیا به صورت دوره‌ای و ارتقا و پویایی سیستم اداری عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اشیای به نمایش در آمده در این نمایشگاه مربوط به دوره‌های مختلف پیش از تاریخ، تاریخی و اسلامی است، افزود: زیورآلات مربوط به محوطه‌های تاریخی استان سمنان(تپه‌ حصار  دامغان، خرند و فینسک)، تندیس ایزدبانوان دوره ایلامی، سکه‌هایی با نقش بانوان به عنوان ملکه و پادشاه مربوط به دوره‌های تاریخی و اسلامی، نمایش ظروف با جنسیت‌های مختلف سفال، سرامیک، چوب با نقش بانوان  و وسایل مرتبط با آرایش بانوان و زیور آلات مربوط به دوره‌های سلجوقیان، ایلخانان، صفویان ، زندیان و افشاریان ، قاجاریه و پهلوی است.

وی گفت: این نمایشگاه با مشارکت موزه گرمابه پهنه و موزه مهر و سکه کومش در سربینه موزه گرمابه پهنه برپا شده و تا چهاردهم دی ماه به روی علاقمندان گشوده است.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه زن به ظن تاریخ می‌توانند همه روزه صبح‌ها از ساعت ۸.۳۰ تا ۱۲.۳۰ و عصرها از ساعت ۱۶.۳۰ تا ۱۹.۳۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد N2039307

وبگردی