آفتاب
دبیر علمی کنگره بین المللی تغذیه؛

وقوع بلایا شرایط تغذیه را سخت تر می کند

وقوع بلایا شرایط تغذیه را سخت تر می کند

دبیر علمی کنگره بین المللی تغذیه، گفت: وقوع بلایا که گاه رد پای مداخلات نابخردانه انسان ها در آن دیده می شود، شرایط تغذیه را سخت تر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیرنگ نیستانی، روز چهارشنبه در سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی تغذیه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی، اظهار کرد: موضوع اصلی این کنگره تغذیه پایدار برای زندگی شاد و فعال است.

وی با تاکید بر اینکه رشد جمعیت بشر در کره زمین، منابع غذایی پایدارتری را می طلبد، یادآور شد: وقوع بلایا که گاه رد پای مداخلات نابخردانه انسان ها در آن دیده می شود، مانند مهاجرت های ناشی از جنگ، شرایط تغذیه را سخت تر می کند.

دبیر علمی سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره ملی تغذیه ایران افزود: چنین عواملی موجبات ناامنی غذایی را در جوامع بشری فراهم می کند.

نیستانی در ادامه بر ضرورت بازنگری بنیادین فکر بشر در خصوص تامین غذا و الگوهای مصرف غذایی جهت تأمین تغذیه پایدار تاکید کرد.

وی با بیان اینکه امید، انگیزه بخش کمک به سلامت تغذیه ای به عنوان حق طبیعی همه انسان ها است، گفت: امیدوارم این کنگره برای همه فرخنده باشد و همه شرکت کنندگان در پایان با خاطرات خوش و دانش بروز شده این کنگره را ترک کنند.

کد N2037196

وبگردی