آفتاب

جامعه بالقوه می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی سنتی عمق دهد

جامعه بالقوه می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی سنتی عمق دهد

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه ما به عنوان یک جامعه در حال گذار دستخوش شرایطی است که بالقوه می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی سنتی عمق داده و باعث بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی نوپدید شود.

به گزارش ایلنا، نشست ملی پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های کاری با همکاری ستاد مبارره با مواد مخدر، سازمان بهزیستی و سازمانهای مردم نهاد فعال و با حضور مدیران امور اجتماعی و دست‌اندرکاران و کنشگران سازمانی دولتی و غیردولتی و مجریان پروژه ملی کاج (کاربست شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید) برگزار شد.

«ابراهیم صادقی‌فر» معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سلامت موضوعی چندوجهی، چند بعدی و چند انضباطی است؛ به مبانی حقوقی، قانونی و ارزشی موضوع سلامت و رسالت و مسولیت همه نهادهای توسعه اشاره داشتند.

وی گفت: بیش از ۷۵ درصد از  مولفه‌های سلامت خارج از نظام بهداشت و درمان قرار داشته و از این میان حدود ۵۰ درصد مولفه‌ها، مولفه‌های اجتماعی محسوب می‌شوند.

صادقی‌فر در ادامه با تبیین رویکردها و جهت‌گیری‌های اصولی در سیاستگذاری‌های اجتماعی اظهار داشت: جامعه ما به عنوان یک جامعه در حال گذار دستخوش شرایطی است که بالقوه می‌تواند به آسیب‌های اجتماعی سنتی عمق داده و باعث بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی نوپدید شود. با توجه به اینکه مسایل اجتماعی برخاسته از روال جامعه است و این مسایل زنجیروار به هم مرتبط‌اند و عوارض سوءمساله اجتماعی بیشتر دامنگیر اقشار پایین جامعه می‌شود، لذا سیاست‌گذاری‌ها هم باید متناسب و بهینه باشد.

صادقی‌فر، اعتیاد به مواد مخدر و روانگردان‌ها را یکی از مهمترین تهدید اجتماعی کشور دانست که متناسب با مقتضیات اجتماعی یکی از چهره‌های آن برجسته می‌شود.

کد N2036866

وبگردی