آفتاب

وحدت حوزه و دانشگاه با منطق گفت‌وگو محقق می‌شود

وحدت حوزه و دانشگاه با منطق گفت‌وگو محقق می‌شود

رئیس دانشگاه گیلان گفت: اگر بخواهیم وحدت حوزه و دانشگاه تداوم داشته باشد باید زمینه گفت‌وگوهای بیشتر بین حوزویان و دانشگاهیان فراهم شود.

به گزارش ایسنا، احمد رضی امروز در همایش روز وحدت حوزه و دانشگاه در تالار حکمت دانشگاه گیلان شهید مفتح را نماد وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم وحدت حوزه و دانشگاه تداوم داشته باشد باید زمینه گفت‌وگوهای بیشتر بین حوزویان و دانشگاهیان فراهم شود .

وی منطق گفت‌وگو در مراکز علمی را پیش برنده عنوان کرد و افزود: منطق گفت‌وگو باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد ضمن اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی و کارگاه‌ها در ترویج فرهنگ گفت‌وگو بین حوزویان و دانشگاهیان تاثیرگذار است .

رئیس دانشگاه گیلان ادامه داد: پس از چهار دهه گفت‌وگو در مورد وحدت حوزه و دانشگاه، اکنون گفت‌وگوها باید در مورد موضوع‌ها و مسائل روز جامعه بر مبنای آموزه‌های دینی و دستاوردهای علمی باشد و بتواند راهکارهای علمی بومی ارائه کند .

در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه ثمره انقلاب اسلامی است

حجت‌الاسلام هادی بصیری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان، نیز در مراسم وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای تاسیس دانشگاه دشمنان به دنبال جدایی بین حوزه و دانشگاه بودند و شهادت مفتح فتح بابی در وحدت این دو نهاد شده است .

وی به وجود تفکر ایمان دینی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: در کنار همدیگر قرار گرفتن حوزه و دانشگاه از ثمره‌های انقلاب اسلامی است .


انتهای پیام

کد N2036405

وبگردی