آفتاب
رئیس مرکز تحقیقات مخابرات خبر داد:

یک‌چهارم تولید علم کشورهای اسلامی توسط ایران/ سبقت از اروپایی‌ها

یک‌چهارم تولید علم کشورهای اسلامی توسط ایران/ سبقت از اروپایی‌ها

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات گفت: ۹.۵ درصد تولید علم در میان کشورهای اسلامی به ایران تعلق دارد و در واقع یک چهارم تولید علم کشورهای اسلامی توسط کشورمان صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خوانساری در مراسم افتتاحیه نهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات، با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی پایگاه Web Of Science (WOS) درخصوص فعالیت های ایران در تولید علم، گفت: وب آوساینس مرجع شاخص گذاری کشورها در تولید علم است و بر اساس شاخص های اعلام شده از سوی این پایگاه، ایران رتبه شانزدهم را درمیان کشورهای دنیا از نظر مستندات علمی به دست آورده است.

وی تاکید کرد: این جایگاه در حالی اعلام می شود که بسیاری از کشورهای اروپایی در جایگاهی بعد از ایران در زمینه مستندات علمی قرار دارند.

خوانساری ادامه داد: در همین حال ایران توانسته در میان کشورهای اسلامی، ۹ و نیم درصد علم را تولید کند و در واقع یک چهارم تولید علم کشورهای اسلامی توسط ایران صورت می گیرد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تحول دیجیتال که امروزه متاثر از توسعه ارتباطات است، بر لزوم اتکای بیشتر بر توان داخلی در حوزه تولید علم و فناوری برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی هدف از برگزاری سمپوزیوم بین المللی مخابرات را تبادل یافته های علمی – پژوهشی و دستاوردهای فناورانه دانست و گفت: چرخه پژوهش بدون تعامل با سایر پژوهشگران ناکارآمد است.

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران با اشاره به اینکه امروزه تعاملات بشری در تمامی بخش های زندگی به صورت شبکه ای است، افزود: از آنجایی که تمام تعاملات افراد با شبکه سازی شکل می گیرد، شبکه سازی تکلیفی است که برای خود فرض کرده ایم.

وی گفت: اگر چه به نظر می رسد که روند شبکه سازی ما با توجه به مشکلات ناشی از تحریم، کند شده اما در حوزه علمی این فرصت وجود دارد که آزادتر کار کنیم و از این فرصت برای به بار نشستن دستاوردهای علمی بهره ببریم.

کد N2036129

وبگردی