آفتاب

تجاری‌سازی ۲ طرح برگزیده جشنواره جوان خوارزمی/حضور ۸۰۰۰ دانش‌آموز در یک رقابت علمی

تجاری‌سازی ۲ طرح برگزیده جشنواره جوان خوارزمی/حضور ۸۰۰۰ دانش‌آموز در یک رقابت علمی

دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه در این دوره از ۱۲ طرح فناوران و ۳۱ طرح بخش دانش‌آموزی تقدیر می‌شود، گفت: از میان طرح‌های برگزیده بخش فناوران پنج طرح در فاز صنعتی شدن، دو طرح در آستانه نیمه‌صنعتی شدن و دو طرح تجاری‌سازی شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا اللهیاری امروز در بیستمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از فروردین ماه امسال اعلام شد، افزود: در بخش فناوران و دانش‌پژوهان ۶۷۵ طرح ارسال شد که در بررسی‌های اولیه ۱۷۵ طرح انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه این تعداد طرح توسط ۱۶ گروه تخصصی مورد داوری قرار گرفتند، یادآور شد: از میان این تعداد طرح به رای داوران ۱۹ طرح در مرحله نهایی انتخاب شدند که در نهایت ۱۲ طرح به عنوان طرح‌های برگزیده در این دوره از جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

اللهیاری خاطرنشان کرد: از میان طرح‌های منتخب پنج طرح در بخش پژوهش‌های بنیادی، سه طرح در بخش پژوهش‌های کاربردی، دو طرح در بخش پژوهش‌های توسعه‌ای و دو طرح در بخش نوآوری قرار داشتند.

دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی همچنین خاطرنشان کرد: در میان طرح‌های منتخب دو طرح برگزیده در آستانه نیمه‌صنعتی شدن، پنج طرح در فاز صنعتی‌شدن و دو طرح در مرحله تجاری‌سازی قرار دارند.

اللهیاری همچنین به برگزیدگان بخش دانش‌آموزی بیستمین جشنواره جوان خوارزمی اشاره کرد و گفت: در این بخش ۸۰۰۰ طرح ارسال شد که بعد از بررسی‌های اولیه ۴۰۰ طرح به مرحله داوری راه یافتند.

به گفته وی، از این تعداد ۳۱ طرح در بخش دانش‌آموزی این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام

کد N2034935

وبگردی