آفتاب

فناوران سطح فناوری خود را به سطح بازار نزدیک کنند

فناوران سطح فناوری خود را به سطح بازار نزدیک کنند

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه‌ها و مراکز علمی درخواست کرد تا راهکارهای برون‌رفت از چالش‌های کنونی را ارائه دهند و گفت: از فناوران نیز خواسته می‌شود تا سطح فناوری خود را به سطح بازار نزدیک کنند.

به گزارش ایسنا دکتر مسعود برومند امروز در نشست وزارت علوم با رؤسای پارکهای علم و فناوری و معاونان پژوهش‌وفناوری دانشگاه‌ها با اشاره به تغییرات ۴۰ ساله در وزارت علوم، افزود: در ابتدا در این وزارتخانه فعالیت آموزشی و تامین نیروی انسانی متخصص و توسعه تحصیلات تکمیلی تعریف شد.

وی فعالیت در حوزه پژوهشی را از دیگر دوران فعالیت این وزارتخانه نام برد و یادآور شد: وزارت علوم بعد از تاخیر ۶ تا ۷ ساله وارد فعالیت‌های نوآوری و فناوری شده است.

برومند با تاکید بر اینکه تغییرات این وزارتخانه بر اساس نیارهای روز جامعه بوده است، اظهار کرد: برای توسعه کارآفرینی و نوآوری به همکاری دست‌اندرکاران این حوزه نیاز داریم.

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم با اشاره به برخی چالش‌های علم و فناوری در کشور، خاطر نشان کرد: ما برای برخی مشکلات راهکاری نداریم، ولی می‌توان مکانیزم‌هایی برای آن تعریف کرد.

وی تعریف مکانیزم‌هایی برای بهره‌گیری از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی را از جمله این مکانیزم‌ها نام برد و یادآور شد: بر اساس مستندات در سال ۹۱ به میزان ۹ میلیارد تومان از شرکتهای مستقر در پارک‌ها حمایت شده است.

برومند تصریح کرد: این عدد در سال ۹۶ به ۴۲.۷ رسیده است.

وی با بیان اینکه برای برون‌رفت از مشکلات کنونی باید از سوی پارک‌های علم‌وفناوری و دانشگاه‌ها مکانیزم‌های اجرایی ارائه شود، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز آماده دریافت این مکانیزم‌های اجرایی است.

معاون پژوهش‌وفناوری وزیر علوم تاکید کرد: در این راستا از دانشگاه‌ها و مراکز علمی انتظار داریم TRL فناوری‌های خود را به سطح بازار نزدیک کنند.

انتهای پیام

کد N2034425

وبگردی