آفتاب

گسترش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی جهاددانشگاهی در استان قزوین

گسترش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی جهاددانشگاهی در استان قزوین

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین جهاددانشگاهی و استانداری قزوین به‌منظور گسترش همکاری‌های دو طرف برگزار شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی و بعضی از مسوولان این نهاد و عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین، صبح امروز (۲۵ آذرماه) در ساختمان دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار شد.

این تفاهم‌نامه به‌منظور گسترش همکاری‌ها و بهره‌برداری هر چه بیشتر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی بین استانداری قزوین و جهاددانشگاهی منعقد شد.

استفاده از ظرفیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهاددانشگاهی در خصوص شناسایی و مرتفع ساختن موانع توسعه قزوین، کمک به ساخت مجتمع تحقیقات و فناوری جهاددانشگاهی استان قزوین، حمایت در راه‌اندازی مراکز جهاددانشگاهی در شهرستان‌های استان قزوین جهت انجام فعالیت‌های پژوهشی، درمانی و آموزشی و... از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

دکتر طیبی در این مراسم با ابراز علاقه‌مندی به انجام فعالیت‌های شاخص جهاددانشگاهی در استان قزوین، بیان کرد: این نهاد در استان‌ها، ضمن انجام فعالیت‌های مختص همان استان و استفاده‌ سایر استان‌های هم‌جوار، از فعالیت‌های واحدهای دیگر جهاددانشگاهی نیز در آن استان استفاده می‌کند و علاقه‌مند ‌است با تمام ظرفیت خود در قزوین فعالیت کند.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی در زمینه‌ احداث گل‌خانه‌های هوشمند، تولید بذرهای هیبریدی در حوزه کشاورزی، اصلاح نژاد دام سبک و مرغ اصیل ایرانی، تولید بچه ماهی و... آماده‌ی همکاری با استان‌های مختلف است.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به بومی‌سازی منابع آموزش زبان انگلیسی در قزوین، گفت: پروژه‌ی eight مورد استقبال وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفته است و به‌زودی مراحل نهایی این طرح اجرایی می‌شود.

عبدالمحمد زاهدی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت مناسب جهاددانشگاهی برای افزایش فعالیت‌ها در استان قزوین، اظهار کرد: این نهاد با یک نگاه علمی و غیر درآمدی صرف، فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی می‌تواند در استان قزوین در چند زمینه‌ تخصصی وارد شود و اجرای عملیاتی بین بخش علمی، کشاورزی و صنعتی را برقرار کند.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، استاندار قزوین افزود: از ساخت مجتمع تحقیقات و فناوری جهاددانشگاهی در استان قزوین حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N2034047

وبگردی