آفتاب
برای سوخت رسانی به جنگنده های ائتلاف متجاوز به یمن؛

پنتاگون از عربستان و امارات ۳۳۱ میلیون دلار مطالبه می کند

پنتاگون از عربستان و امارات ۳۳۱ میلیون دلار مطالبه می کند

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد از عربستان سعودی و امارات متحده عربی ۳۳۱ میلیون دلار برای سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی در جنگ یمن مطالبه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت دفاع آمریکا از مطالبه ۳۳۱ میلیون دلاری از عربستان و امارات برای سوخت رسانی به جنگنده های ائتلاف سعودی متجاوز به یمن خبر داد.

بر اساس این گزارش، پنتاگون اعلام کرد از عربستان سعودی و امارات متحده عربی ۳۳۱ میلیون دلار برای سوخت‌ رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی در جنگ یمن مطالبه می‌کند.

سخنگوی پنتاگون پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بعد از مرور اسناد خود به این نتیجه رسیده که برخی محاسبات مربوط به هزینه‌های سوخت‌رسانی به جنگنده‌های ائتلاف سعودی نادرست انجام شده‌ و پول کمتری از امارات و عربستان سعودی گرفته شده است.

پنتاگون در عین حال از رایزنی با ریاض و ابوظبی برای دریافت این بدهی خبر داد.

این خبر ساعاتی بعد از آن اعلام شده است که مجلس سنای آمریکا پنج شنبه شب دو قطعنامه را علیه عربستان سعودی به تصویب رساند.

گفتنی است که مجلس سنای آمریکا روز پنج شنبه پیش نویس قطعنامه توقف حمایت نظامی از ائتلاف متجاوز به یمن را که عربستان سرکردگی آن را برعهده دارد، به تصویب رساند.

مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه این قطعنامه را با ۵۶ رأی موافق در مقابل ۴۱ رأی مخالف تصویب کرد.

سنای آمریکا روز گذشته نسبت به بررسی پیش نویس قطعنامه ای برای پایان دادن به حمایت نظامی از ائتلاف متجاوز به یمن رای داده بود.

این قطعنامه از سوی «برنی ساندرز» که حمایت آمریکا از جنگ یمن را مانعی برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران یمن دانسته بود، ارائه گردید.

همچنین قطعنامه دیگری که توسط «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا ارائه و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را مسئول قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی معرفی می‌کند، امشب به عنوان دومین قطعنامه علیه عربستان به تصویب رسید.

کد N2032333

وبگردی