آفتاب

مسئولان باید در مواضع دولتی تزریق جوانگرایی کنند

مسئولان باید در مواضع دولتی تزریق جوانگرایی کنند

یک دانشجوی روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی و از شرکت‌کنندگان "هفتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران" گفت: اگر مسئولان میانی به حرف‌هایی که می‌زنند باور داشته باشند و به آن عمل کنند، مشکلات ما حل خواهد شد. مسئولان باید در مواضع دولتی تزریق جوانگرایی داشته باشند.

 نیما حمیدی در گفت‌و گو با ایسنا، در رابطه با لزوم برگزاری مناظرات دانشجویی، اظهار کرد: چه در موضع آموزش سنتی و چه مدرن که در دانشگاه‌های برتر دنیا از قبیل استنفورد و هاروارد صورت می‌گیرد، می‌توان یکی از راه‌های یادگیری را گفت‌وگو دانست. در فرهنگ اسلامی نیز مناظره سبقه تاریخی وسیعی دارد و قرآن نیز از آن به عنوان جدال احسن یاد می‌کند.

وی ادامه داد: ما در ایران میراث دار گفت‌وگو هستیم. گفت‌وگو راه موثر برای نهادهای کشوری نیز خواهد بود و مسئولان هم می‌توانند از این مناظرات و صحبت‌های انجام شده در این مناظرات بهره بگیرند.

این دانشجوی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با اشاره به دوره های گذشته مناظرات دانشجویی، اظهار کرد: در دوره اول تنها ۱۶ تیم در مسابقات حضور داشتند و در حال‌ حاضر این تعداد به ۵۸۸ تیم رسیده است که از این میان ۱۲ تیم برتر در مرحله کشوری حضور دارند.

حمیدی راجع‌ به سطح کیفی و محتوای مناظرات خاطر نشان کرد: این دوره نسبت به دوره‌های قبل ارتقای بیشتری داشته است.

این دانشجوی شهید بهشتی با اشاره به مزیت‌های برگزاری این مناظرات، گفت‌: این مناظرات می‌تواند فضای نشاط و جوانی را در دانشجویان زنده کند.

وی راجع‌ به نقد پذیری نیز اظهار کرد: متاسفانه در کشور ما احترام و توجه به فرد نطق کننده زیاد دیده نمی‌شود و این فرهنگ زیاد در جامعه ما قابل مشاهده نیست. این مناظرات می‌تواند نه تنها به ارتقای علمی کمک کند، ‌ بلکه سبب شود ما به اشتباه‌های خود در گفت‌وگوها نیز پی ببریم.

حمیدی در ارتباط با انگیزه خود از شرکت در این مسابقات، گفت‌: انگیزه من از این مناظره محک زدن علم خودمان بود. این سال دومی است که من در این مناظره شرکت می‌کنم و از لحاظ کمی آن را در رشد خوبی می‌بینم. می‌توان گفت‌ در این دوره که دوره هفتم است، تعداد دانشجویان تکمیلی افزایش یافته است. پیشنهاد من برای سال بعد نیز این است که دستگاه‌های اجرایی باید نیازهای روز جامعه را از طریق ایسپا و دستگاه‌های اجرایی بدانند تا آن را در گزاره‌های سال دیگر اعمال کنند.

انتهای پیام

کد N2031777

وبگردی