آفتاب

کشورهای جذاب و پرگردشگر شمال ایران

کشورهای جذاب و پرگردشگر شمال ایران

مقاصد گردشگری بسیاری در سرتاسر جهان هستند. هنگامی که قصد سفر داریم، انتخاب مقصد می تواند کار سختی باشد و برای پیدا کردن آن شاید هم زمان بسیار زیادی لازم با شد و هم منابع معتبری بخواهد که یافتن این منابع نیز کار دشواری است.

مقاصد گردشگری بسیاری در سرتاسر جهان هستند. هنگامی که قصد سفر داریم، انتخاب مقصد می تواند کار سختی باشد و برای پیدا کردن آن شاید هم زمان بسیار زیادی لازم با شد و هم منابع معتبری بخواهد که یافتن این منابع نیز کار دشواری است. از این رو سعی کردیم تا بتوانیم مقاصد گردشگری پر بازدید و پرگردشگر را طبق موقعیت جغرافیایی آنها دسته بندی کنیم و به شما معرفی نماییم. برخی از این مقاصد در شمال ایران قرار گرفته اند. شهرها و کشورهای تاریخی و قدیمی که پر از بناهای قدیمی و تاریخی و همچنین مدرن و بسیار شیک هستند. مقاصد گردشگری که همسایه شمالی ایران هستند هم از نظر مسافت و هم از نظر جاذبه های گردشگری، مقاصد بسیار مناسبی برای گشت و گذار و گذراندن تعطیلات برای ایرانی ها می باشند. با ما باشید تا در ادامه چند مورد از کشورهای همسایه شمالی ایران را که از برترین مقاصد گردشگری دنیا هستند را به شما معرفی کنیم:

بزرگترین کشور جهان، روسیه
روسیه پهناورترین کشور دنیا است و به دلیل همین پهناوری با کشورهای زیادی از شرق تا غرب دنیا همسایه است. این کشور مملو از جاهای دیدنی است و اگر روسیه (تور مسکو و سنت پترزبورگ) را به عنوان مقصد سفرتان در ژانویه 2019 و یا عید نوروز  1398 انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور روسیه آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد. تورهای گردشگری روسیه مانند تور مسکو، تور شبهای سفید سن پترزبورگ و تور شهر زیبای ساحلی سوچی به لحاظ تعداد گردشگر، در سال های پس از فروپاشی شوروی در لیست مقاصد گردشگری برتر دنیا بوده است به طوری که به گفته سازمان گردشگری روسیه در سال 2016 حدود 25 میلیون نفر به قصد گردشگری از کشور روسیه دیدن کردند. آب و هوای روسیه قاره‌ای مرطوب با زمستان‌هایی طولانی و سرد و تابستان هایی کوتاه و گرم می‌باشد.  مسافرین تور روسیه ژانویه 2019 باید درنظر داشته باشند که هوای روسیه از اواخر اردیبهشت گرمتر می شود و از اوایل آبان سرمای روسیه بازخواهد گشت. با توجه به آب و هوای روسیه، می توانید بسته به سلیقه خودتان زمان مناسبی را  برای سفر به مسکو و سن پترزبورگ انتخاب کنید، اما در کنار این حتما می دانید که در روسیه رویدادهای مهمی هم برگزار می شود.  
روسیه پهناورترین کشور دنیا است و به دلیل همین پهناوری با کشورهای زیادی از شرق تا غرب دنیا همسایه است. این کشور مملو از جاهای دیدنی است و اگر روسیه (تور مسکو و سنت پترزبورگ) را به عنوان مقصد سفرتان در ژانویه 2019 و یا عید نوروز  1398 انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور روسیه آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد. تورهای گردشگری روسیه مانند تور مسکو نوروز 98، تور شبهای سفید سن پترزبورگ و تور شهر زیبای ساحلی سوچی به لحاظ تعداد گردشگر، در سال های پس از فروپاشی شوروی در لیست مقاصد گردشگری برتر دنیا بوده است به طوری که به گفته سازمان گردشگری روسیه در سال 2016 حدود 25 میلیون نفر به قصد گردشگری از کشور روسیه دیدن کردند.
جهت رزرو به موقع و انتخاب بهترین پکیج های ویژه سال نو تور روسیه نوروز 98 بهتر است قبل از سال نو اقدام نمایید، همکاران ما در آژانس الفبای سفر به شما کمک خواهند کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.


گرجستان، کشوری کنار ساحل دریای سیاه
گرجستان کشوری در شرق اروپا و مملو از جاذبه های گردشگری و دیدنی هایی است که تبدیل به یک تور گردشگری پر مخاطب برای ایرانیان شده است. در سال های اخیر این کشور بر روی زیرساخت های تفریحی، گردشگری و توریسم به خوبی کار کرده و از این جهت شرایط برای گردشگران و توریست هایی که قصد سفر به این کشور را دارند بسیار بهتر شده است.
از نظر جاذبه های طبیعی، گردشگری و تفریحی میتوان گفت گرجستان بسیار غنی است، علاوه بر کوهستان ها و مناطق سرسبز در مناطق میانی گرجستان و قرارگیری آن در کنار ساحل دریای سیاه هم زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است. تفلیس شهری با رودخانه ای در میان آن است. رودخانه متکواری راه خود را از درون این شهر دو و نیم میلیون نفری پی می گیرد و بر زیبایی های این شهر تاریخی می افزاید. جالب است بدانید که در این شهر پنج دریاچه هم قرار دارد که می توانید در تور ارزان گرجستان به قایق سواری و شنا در آنها بپردازید. در کنار اینها، وجود پارک های زیبا در این شهر شما را مطمئن خواهد کرد که با شهری مملو از جاذبه های طبیعی روبرو هستید.
در تور تفلیس حتما باید سری به محله حمام ها بزنید. وجود چشمه های آب گرم زیاد در این شهر باعث بوجود آمدن چنین محله ای از زمان های دور شده و امروزه نیز این محله در تورهای تفلیس باتومی سال نو میلادی  پذیرای مسافرین از سرتاسر دنیا است.
اگر اهل بازی های آبی هستید، در تور گرجستان ویژه عید نوروز 1398 می توانید از پارک آبی تفلیس گرجستان هم دیدن کنید. پل صلح تفلیس هم یکی از جاذبه های مدرن این شهر است که در سال های اخیر توسط یک معمار ایتالیایی طراحی شده است و بد نیست در تور ترکیبی گرجستان از آن دیدن نمایید.
در حدفاصل تفلیس و باتومی و در نزدیکی تفلیس شهر سنگی اوپلیستیخه قرار دارد. این شهر سنگی بزرگترین شهر سنگی دنیاست و در تور لحظه آخری سال نو گرجستان حتما باید از آن دیدن نمایید.
وقتی می خواهیم در مورد جاذبه های گردشگری گرجستان مخصوصا" باتومی حرف بزنیم، قبل از هر چیز باید از سواحل باتومی حرف بزنیم. باتومی به بهشت گرجستان معروف است و سرشار از جاذبه های طبیعی و دست ساز بشر است.
باغ گیاه شناسی باتومی که در حومه این شهر قرار دارد مکان مناسبی برای علاقمندان به گشت و گذار در محیط های طبیعی است. همچنین در تور ارزان تعطیلات سال نو باتومی گرجستان می توانید به بازدید از آکواریم باتومی هم بروید و در تور گرجستان باتومی از زیبایی های آن لذت ببرید. در این شهر پارک آبی، مرکز غواصی و دلفینیاروم هم برای علاقمندان به تفریح های آبی فراهم است و میتوانید در آفر ویژه تور گرجستان در تعطیلات عید نوروز از این امکانات استفاده نمایید.
تابستان ها در گرجستان هوا چندان گرم نمی شود و اکثرا آب و هوای معتدلی بر این کشور حاکم است. برای سفر با تور ترکیبی تفلیس و باتومی نیاز نیست تمهیدات ویژه ای درنظر داشته باشید، فقط یادتان باشد که پیش از سفر آب و هوای گرجستان را در زمان سفرتان کنترل نمایید و سپس اقدام به رزرو تور گرجستان نمایید.

کشوری سرشار از تاریخ، ارمنستان
ارمنستان کشوری کوچک در همسایگی شمال غربی ایران است.شهر ایروان، پایتخت این کشور محسوب می شود. از میان جمعیت حدود سه میلیون نفری ارمنستان حدود یک میلیون نفر آن در این شهر زیبا زندگی می کنند. قدمت این کشور به بیش از دو هزار سال پیش برمیگردد و از این بابت در کنار جاذبه های طبیعی آن، مکان های تاریخی جذابی هم دارد و این کشور هر ساله پذیرای گردشگران از سراسر دنیا است. اگر بخواهیم از جاذبه های گردشگری ارمنستان نام ببریم، حتما باید به معبد گارنی و کلیسای گغارت اشاره کنیم. هر دوی این بناها در حومه شهر ایروان قرار دارند و در صورتی که علاقمند به بازدید از آنها هستید باید حدود 30 کیلومتر از ایروان فاصله بگیرید. به غیر از این دو جا اگر باز هم مشتاق دیدن مکان های تاریخی هستید می توانید در تور ارمنستان به ماتناداران سری بزنید. این مکان یک کتابخانه باستانی است و همین الان هم در آن کتب خطی زیادی نگهداری میشود. كلیسای جامع سنت گریگور روشنگر هم به عنوان بزرگترین کلیسای منطقه قفقاز جنوبی شناخته میشود و بد نیست در تورارمنستان کریسمس 2019 به آن سری بزنید. البته ارمنستان جاذبه های طبیعی بسیار زیادی هم دارد. در 50 کیلومتری شمال شرقی ایروان دره گل ها واقع شده است. طبیعت کوهستانی و زیبای این دره حال روحی شما را دگرگون خواهد کرد. ایروان یک شهر تاریخی است که در سال های اخیر تحول یافته و علاوه بر جاذبه های باستانی حالا تعداد زیادی جاذبه های مدرن هم دارد. به هرحال اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید مطمئن باشید ارمنستان روی خوبش را به شما نشان خواهد داد. گاسگاد که به هزارپله هم معروف است یکی از این جاذبه های دست ساز در سال های اخیر است. پارک دنیای آب ایروان هم برای علاقمندان به بازی های آبی بسیار جذاب خواهد بود.
در ارمنستان بارندگی چندان زیاد نیست و اکثرا آب و هوای معتدلی هم بر این کشور حاکم است. بدین جهت نیاز نیست تمهیدات ویژه ای درنظر داشته باشید، فقط یادتان باشد که پیش از سفر آب و هوای ارمنستان را در زمان سفرتان کنترل نمایید و سپس اقدام به رزرو تور در عید نوروز 1398 ارمنستان نمایید.
علاوه بر مراکز خرید لوکس در ارمنستان، مراکز خریدی هم در ایروان وجود دارند که شما می توانید محصولات سنتی ارمنستان را در تور هوایی ایروان از آنها تهیه کنید. زیورآلات، فرش و خوراکی های سنتی چیزهایی هستند که در تور ارمنستان ارزان قیمت بد نیست برای خریدشان اقدام کنید. ایروان مال یک مرکز خرید بسیار بزرگ در این شهر است که میتوانید انواع مختلف اجناس را در آن ببینید. اگر هم اهل خرید زیورآلات لوکس هستید در تور ایروان باید سری به خیابان شمالی بزنید و به فروشگاه های برند این حوزه در این خیابان نگاهی بیندازید.
برای خرید و یا رزرو تور نوروز ارمنستان به وبسایت ما مراجعه نمایید و یا با همکاران ما در آژانس الفبای سفر در تماس باشید تا بتوانید برای تعطیلات خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

آژانس الفبای سفر مجری تخصصی تورهای نوروز 98، آماده ارائه خدمات ویژه برای بهترین سفر نوروزی شما عزیزان می باشد. تنها با ارتباط با همکاران ما در آژانس توریستی الفبای سفر می توانید مناسب ترین تور نوروزی را برای خود و همراهانتان انتخاب نمایید.
کد N2031474

وبگردی