آفتاب

شتاب توسعه علمی کشور نیازمند ثبات مدیریت کلان آموزش عالی است

شتاب توسعه علمی کشور نیازمند ثبات مدیریت کلان آموزش عالی است

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه شتاب توسعه علمی کشور نیازمند ثبات مدیریت کلان آموزش عالی است، گفت: باید به وزیر علوم برای برداشتن گام‌های مؤثر در حوزه آموزش عالی فرصت داد چرا که تغییر مدیریت کلان آموزش عالی باعث کندی توسعه علمی کشور خواهد شد.

دکتر «علی نجفی‌نژاد» در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تلاش برای پیش‌برد امور وزارت حساس و پرکار علوم، تحقیقات و فناوری و رسیدگی و سامان بخشیدن به امور دانشگاه‌ها که الحق از مجموعه‌های مدیریتی پیچیده هستند، کاری بزرگ و مسئولیتی سنگین است.

وی افزود: اهدافی که در قانون برنامه ششم و سند چشم‌انداز برای وزارت علوم ترسیم شده، محقق شده و این وزارتخانه با راهبری دکتر غلامی که انصافاً مدیری صادق، آشنا به فضای علمی، با سابقه کاری درخشان و دارای روحیه بالا و انگیزه مناسب در خدمت به جامعه دانشگاهی کشور است، در حال طی کردن مسیر و رسیدن به نقطه مطلوب است.

نجفی‌نژاد تأکید کرد: بهبود وضعیت مالی دانشگاه‌ها، افزایش کیفیت نظام آموزش عالی و پویایی دانشگاه‌ها در عین آرامش نسبی حاکم بر آنها از جمله دستاوردهایی است که در دوران فعلی بدست آمده است.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن همه جوانب و در شرایط خاص دانشگاه‌ها اعتقاد دارم که همه باید در جهت نیل به اهداف آموزش عالی و گام برداشتن در مسیر توسعه کشور حرکت کرده و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر نظام آموزش عالی کشور و رسیدن به قله‌های رفیع علمی باشیم.


انتهای پیام

کد N2030857

وبگردی